"היו ימים בהם ספרנו דתיים בקורס טיס, היום סופרים אותם בגלי צה"ל"

חיים זיסוביץ‘ מסרב להתרגש ממספר הדתיים המשרתים בגלי צה"ל. "זו לא סיבה לגאווה ולא מופת", הוא אומר, "מופת הוא מי שבחר להתנדב לשרת בהקרבה והשקעת מאמץ, לא להתקבל לשירות צבאי כסלב"

חדשות כיפה אלעד רותם, כיפה 04/05/13 20:55 כד באייר התשעג

"היו ימים בהם ספרנו דתיים בקורס טיס, היום סופרים אותם בגלי צה"ל"
ישראל ברדוגו, צילום: ישראל ברדוגו

העיתונאי הדתי הותיק, חיים זיסוביץ‘, דווקא לא כל כך מתרגש מהעובדה ש-9 מתוך 40 החיילים שהתקבלו לקורס העיתונות של גלי צה“ל הינם חובשי כיפות דתיים. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו ביום שישי האחרון, כתב זיסוביץ‘ כי ”היו ימים לא רחוקים שאת הכיפות ספרנו על ראשיהם של הטייסים הצעירים במסדר הכנפיים, בתמונה המסורתית שבה הם מעיפים את כובעיהם אל על. עכשיו אנחנו סופרים אותן בתחנת השידור הצבאית ביפו“.

”מצטער להשבית את השמחה, זה לא חדשות נהדרות ולא סיבה לגאווה“, הוסיף זיסוביץ‘, ”שום מהפך לא מסתמן בחברה הישראלית ולא במפת התקשורת. לא בעיניי, לפחות. הידיעה על הימצאות דתיים באותה יחידה צבאית שממנה, כך נהגנו להתלונן, הודרנו, לא מעידה אלא על שינוי בסולם הערכים, שלנו כחברה ושל הציבור הדתי לאומי בה. הידוען תפס את מקומו של הידען. המפורסם חשוב מן המתפרסם“.

(צילום: Ross Murray-cc-b-nd)

זיסוביץ‘ הסביר כי הוא איננו ממעיט בערך השירות בגלי צה“ל אך מסרב להתפעל ממנו ולראות בו מופת. ”מופת בעיניי הם הצעיר וצעירה שהתנדבו לשרת את העם כפי יכולתם ולפי כישוריהם, בהקרבה ובהשקעת מאמץ, לא זה שהצליח להתקבל לשירות צבאי כסלב“, הסביר.

באופן עקרוני טען זיסוביץ‘ כי גלי צה“ל היא תחנת מצויינת אך מיותרת. ”זו יחידה צבאית שאינה תורמת דבר לצה"ל או לביטחון המדינה“, טען, ”אפילו היום, כאשר נדרש קיצוץ של יותר משלושה מיליארד שקלים בתקציב הביטחון, אין איש מהרהר באפשרות לחסוך חלק מזה על ידי סגירת היחידה הבלתי נחוצה הזאת. והסיבה ברורה: שום פוליטיקאי לא ירצה להסתכסך עם התקשורת הישראלית שרבים מאנשיה הם בוגרי גל“צ או משרתים בה בנוחיות במילואים או שהם משדרים בה תכניות יוקרתיות“.