החלטה תקדימית: תחנות המשדרות בערבית יוכלו לשדר ביום כיפור

במועצת הרשות השנייה החליטו לאפשר באופן קבוע לתחנות הרדיו המשדרות בערבית לשדר ביום כיפור שהוגדר כיום קדוש לעם היהודי בלבד ואינו מוגדר כיום לאומי

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 09/07/15 10:56 כב בתמוז התשעה

החלטה תקדימית: תחנות המשדרות בערבית יוכלו לשדר ביום כיפור
shutterstock, צילום: shutterstock

מועצת הרשות השנייה קיבלה ביום ד' השבוע החלטה תקדימית לפיה כל תחנה שמשדרת בערבית, יכולה לשדר ביום כיפור בניגוד לנהלים הקיימים. תשעה מחברי המועצה תמכו בהחלטה, שלושה התנגדו.

את הדיון יזמה יו"ר המועצה אוה מדז'יבוז' שטענה כי אין לאסור על תחנת הרדיו א-שמס לשדר, כאשר מאזיניה אינן שומרים את יום כיפור. לאחר דיון, הנושא הובא להצבעה, והמועצה החליטה להחריג את כלליה בסוגיה זו, ולמעשה כל תחנה שמשדרת בערבית במסגרת הרשות השנייה, אינה חייבת לשבות ביום כיפור.

ערב יום כיפור האחרון התיר בג"ץ לרדיו א-שמס לשדר, לאחר שארגון עדאלה ואעלאם - מרכז תקשורת לחברה ערבית בישראל, הוציא צו ביניים נגד שר התקשורת הקודם גלעד ארדן, הרשות השנייה ומועצת הרשות, ונגד יו"ר הרשות הקודם אילן אבישר. העותרים ביקשו מבג"ץ לבטל את האיסור משום שהוא פוגע בזכויות יסוד של בעלי תחנת הרדיו וציבור מאזיניה.

אוה מדז'יבוז' מסרה כי "יום כיפור הוא יום קדוש לעם ישראל ולמדינת ישראל, הוא חג דתי של העם היהודי. יחד עם זאת, מתוך אמונתנו שיחס שווה הוא ההסתכלות על צרכי השונה, אנחנו מאפשרים החלטה מהפכנית זו המתחשבת באמונתם וברגשותיהם של אזרחי ישראל הערבים. נבהיר כי החלטה זו איננה פוגעת או משנה במשהו את קדושתו של יום הכיפורים במדינת ישראל ואני מברכת את המועצה על ההחלטה האמיצה והושטת היד לציבור הערבי בישראל".

לרדיו א-שמס היו כבר בעבר כמה התנגשויות עם רשות השידור בכל הנוגע להתנהלותה מול מועדי ישראל. לפני כשנה וחצי קנסה מועצת הרשות הקודמת את א-שמס ב-70 אלף שקלים בגלל התנהלות בעייתית ביום הזיכרון לחללי צה"ל, לאחר שהגדילה את הקנס מ-30 אלף שקלים. הקנס הוטל על כך שהתחנה השמיעה במהלך יום הזיכרון מוזיקת טראנס ונערכו משחקי טריוויה. בעקבות מקרה דומה ב-2012 נקנסה התחנה ב-20 אלף שקלים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן