החיקוי של סתיו שפיר בערוץ 20 מעורר סערה

החיקוי של אראל סג"ל בערוץ 20 הביא להגשת תלונה במועצת הכבלים נגד הערוץ. ערוץ 20: צביעות גמורה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 02/03/16 18:06 כב באדר א'

החיקוי של אראל סגל בערוץ 20 לחברת הכנסת, סתיו שפיר, עורר סערה בקרב חברי הכנסת מהשמאל ששכחו את כל החיקויים של חברי הכנסת מהימין ונחלצו להגנתה של שפיר.

מדובר בחיקוי שנערך בתכנית "הפטריוטים", שם כחלק מחיקוי אמר סג"ל, "אני רוצה להיות חופשי ולרכב על אופניים, בלי כיסא", כשהוא משתמש במשפט שכתבה סתיו, כחלק מכתבה שעוסקת בשאלה "מה עושה אותי מאושרת".

ח"כ קסניה סבטלובה, יו"ר השדולה לחופש ביטוי ועיתונות, הגישה היום (רביעי) תלונה למועצת הכבלים והלוויין כנגד מה שאירע בתכנית ואף קראה בעמוד הפייסבוק שלה, אנשים נוספים לעשות כן. ''קיבלנו תזכורת כואבת על כך שהאלימות והזילזול המיניים כלפי נשים עדיין כאן, בדיוק לכבוד יום האישה הבינלאומי המתקרב. בתכנית חיקה סגל את סתיו שפיר ואמר: "אני רוצה להיות חופשי ולרכב על אופניים, בלי כיסא." וכולם נקרעים מצחוק".

"בהתנהגות הזאת (חוץ מההומור הירוד והלא מצחיק) יש הפרה של סעיף 3א(5) לחוק למניעת הטרדה מינית המתאר הטרדה כ"התייחסות מבזה או משפילה המופנית לאדם ביחס למינו או למיניותו". האלימות המינית, ההחפצה והביזוי של נשים צריכים להיעלם מן העולם וכעיתונאית לשעבר אני מצפה מאנשי תקשורת שיהיו חלק מהרצון לבער התנהגויות פוגעניות מקרבנו, וגם את התנהגות זו. אני מקווה ומצפה שסגל וערוץ 20 יתנצלו על התקרית", אמרה ח"כ סבטלובה.

צפו בקטע המדובר:

[embed]https://www.facebook.com/ch20.tv/videos/587987051348873/?pnref=story[/embed]

שפיר עצמה האשימה את הערוץ בביזויה וטענה כי הבדיחות על חשבונה היו מיניות: "הגועל הנפש הזה שודר באצטלה של "תוכנית אקטואליה" בערוץ "היהדות והמורשת" - ערוץ עם רישיון שידור ציבורי שאמור לשדר תוכניות על יהדות, אבל מצפצף על החוק. זה מה שיש לו להציע: חבורה של גברים בני ארבעים פלוס - נשואים עם ילדים - יושבים, נחנקים מצחוק מבדיחות על חשבון המיניות של חברות כנסת מכהנות".

"זה לא סוד שביני לבין רוב האנשים שמשדרים בערוץ 20 יש מחלוקת אידאולוגית עמוקה. לא אוהבים אותי בערוץ 20, וזה בסדר גמור: אני מקדישה חלק ניכר מהזמן שלי כדי לעצור את החברים המושחתים שלהם בממשלה מלחגוג על כספי ציבור. אין לי שום בעיה לקיים ויכוחים פוליטיים קשים: אני עוברת עשרות כאלה בשבוע. אבל מה שקורה, אתם מבינים, זה שכשלצד השני נגמרים הטיעונים - יורדים כמה נמוך שרק אפשר. כשאין לך יותר דברים ענייניים לומר, אתה מתחיל להטריד מינית חברות כנסת, בשידור. זה מה שיש לערוץ "המורשת והיהדות" להציע - אותו ערוץ שרק השבוע מצא לנכון לקבוע שחצי מהיהודים בעולם הם לא באמת יהודים", האשימה שפיר.

אראל סג"ל מסר בתגובה: "מוזמנים לשמוע את הקטע במו אוזנכם ולא בטלפון שבור. דיברתי על עצמי, בלשון זכר, צחקתי על עצמי. הסילוף המכוון הוא ניסיון נואל לסתום פיות".

מערוץ 20 נמסר בתגובה: "עצוב לגלות כי חברת הכנסת שפיר לא הקדישה שלוש דקות לצפייה באייטם המדובר במלואו בטרם ירתה חיצי רעל שאינם קשורים למציאות ושלא היו ולא נבראו. אראל התייחס בדבריו אל עצמו וכלל לא אליה, אך חברת הכנסת שוב לא פספסה הזדמנות לנגח את ערוץ 20".

"אוי, הצביעות. כשבלב הפריים טיים של ערוץ 10 חובשים פאה ג'ינג'ית, מחקים את סתיו שפיר ואפילו מאשימים אותה בשימוש בסמים, זה בסדר וזה לגיטימי. סתיו שפיר אפילו צוחקת מול המצלמות. אבל כשאותו דבר נעשה בערוץ 20 סתיו שפיר לא תפספס הזדמנות לנגח את ערוץ 20 ולטעון שאצלנו זה פוגעני ומבזה. צביעות? כן. לגמרי", נכתב בנוסף בעמוד הפייסבוק של הערוץ.