הזמר החסידי מרדכי בן דוד אוסר השמעת שיריו ב"יוטיוב"

מרדכי בן דוד, מגדולי הזמרים החסידיים בעולם, תוקף את הפיראטיות ברשת אשר גרמה לו להפסדים כלכליים אדירים. "האייפון הוא חורבן, כבר לא משתלם לי להוציא דיסקים", הוא מתאר

חדשות כיפה אורי פולק 12/02/12 11:40 יט בשבט התשעב

הזמר החסידי מרדכי בן דוד אוסר השמעת שיריו ב"יוטיוב"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

הזמר החסידי מרדכי בן דוד, יוצא למתקפה נגד השימוש הפיראטי בשיריו, המועלים להורדה ישירה באינטרנט כמו גם להאזנה באמצעות אתר שיתוף הוידאו "יוטיוב". בראיון לאתר "ישיבה" טוען בן דוד כי "האייפון ודומיו הוא חורבן. כבר לא משתלם להוציא דיסקים, גם הגויים סובלים מזה ומפסידים מיליארדים. אני נותן רשות לשמור את הדיסק כקובץ רק במקום אחד לפי בחירה, כגון באייפון או ברכב או במחשב, אך לא בשני מקומות".

הזמר החסידי המפורסם החליט לאסור האזנה לשיריו המועלים ל"יוטיוב", בטענה כי מדובר באיסור הלכתי. "מעולם לא שמתי שם שום שיר שלי שם וגם לא אשים, כל שיר שהועלה לשם אינו ברשותי וזה גזל. גם שמיעה אסורה", הוא קובע. בן דוד טוען כי "לא יעלה על הדעת שאדם ילך לחנות פיצה ויטען שבכל מקרה לא מתכוון לשלם ויתנו לו בחינם, כי זה פרנסתם. אני מוכר מוסיקה ומזה אני מתפרנס, לכן אינני מוכן לתת בחינם. אם אינך מוכן לקנות בחינם, אל תקנה".

"אין כאן דין "זה נהנה וזה לא חסר", משום שכן אנחנו משקיעים בזה הרבה מאוד כדי שאנשים שרוצים ליהנות - יקנו", הוא מסביר, ומציין כי קניית האלבומים רק "מכסה את ההוצאות ונשאר ברוך השם קצת רווח. באלבום האחרון השקענו שנה שלמה, זו עבודת פרך".

בן דוד טוען כי הפיראטיות ברשת חצתה כל גבול, כשנכון להיום, מבדיקה שנערכה על ידו, כל אלבומיו נמצאים ברשת להורדה או להאזנה ישירה. "צריך לשבת כל היום וכל הלילה כדי לעקוב אחרי האתרים הללו, ואין לי כוחות לזה. האלבום החדש שלי "כיסופים" יצא יומיים שלושה לפני יום הכיפורים, וכבר באותו יום היה אפשר להוריד אותו", הוא מתאר.

בן דוד מציין כי "התגובות של הגולשים היו "תודות", "תזכו למצוות", "איזו זכות" וכדומה. פשוט אין לי מילים, זו זוועה שאי אפשר לתאר אותה. חוצפה. בערב יום כיפור, בן אדם גונב ועוד מסית את הרבים לגנוב, ואחר-כך הם אומרים לו תודה וישר כח".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן