הוכרזו הזוכים בתחרות החיבורים התורניים ע"ש אורי אורבך ז"ל

במקום הראשון זכה הרב ישי שריג. מיכל אורבך: "נושא התחרות השנה, היה נושא שאורי פעל בו רבות מתוך ראיה שהמדינה היא בית משותף אחד גדול"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 08/12/16 14:37 ח בכסלו התשעז

הוכרזו הזוכים בתחרות החיבורים התורניים ע"ש אורי אורבך ז"ל
איקי מימון, צילום: איקי מימון

השבוע התקיימה תחרות החיבורים התורניים של מפעל הפיס למגזר הדתי לאומי ע"ש השר אורי אורבך ז"ל. התחרות מתקיימת זו השנה הרביעית ברציפות, שופטי התחרות, שקיבלו לא פחות מ-1,200 חיבורים תורניים לעבור עליהם, היו הרב יעקב אריאל, הרב זלמן מלמד, הרב מרדכי גרינברג, הרב יעקב שפירא, הרב חיים סבתו, הרב יגאל לרר והרב רא"ם הכהן.

בטקס ההכרזה על הזוכים השתתפו גם הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו ורבני העיר ירושלים הרב שלמה משה עמאר והגאון הרב אריה שטרן. רב העיר רמת גן, הרב יעקב אריאל אמר כי החיבורים שנשלחו לתחרות היו באיכות גבוהה ומעמיקה, ומלאכת בחירת החיבורים הטובים ביותר היתה קשה במיוחד.

התחרות השנה נסבה סביבה הנושא 'זכויות הפרט והסביבה'. "נושא התחרות השנה, היה נושא שאורי פעל בו רבות מתוך ראיה שהמדינה היא בית משותף אחד גדול" אמרה מיכל אורבך, אישתו של השר אורי אורבך ז"ל. אורבך הודתה למפעל הפיס "על הזכות שהרעיון של אורי מעודד לימוד תורה דרך התחרות שהפיס מקיים". נאומו הפומבי האחרון של השר אורבך לפני שאושפז היה בטקס הענקת הפרסים לתחרות לפני כשנתיים.

[embed]

]

"המיזם מהווה את החיבור האידיאלי בין ערכי החינוך היהודי, המעודדים חיבור למקורות והתרבות היהודית המעוגנת במאות שנים של ספרות תורנית ענפה" אמר בטקס יו"ר מפעל הפיס, האלוף (מיל') עוזי דיין. "מפעל הפיס גאה מאוד להוביל את מיזם החיבורים התורניים שמחבר בין ההלכות המשתמרות מדורי דורות, ונושאים אקטואליים העומדים במרכז השיח הציבורי".

במקום הראשון בתחרות זכה הרב ישי שריג מבית אל שקיבל פרס בסכום של 25 אלף ש"ח והוצאה לאור של ספר. במקום השני זכה הרב אברהם משניות מירושלים שקיבל פרס של 20 אלף ש"ח, במקום השלישי זכה הרב יהודה אודסר, מבית שמש, בפרס כספי של 15 אלף ש"ח. במקום הרביעי זכה הרב דוד שור מירושלים, שקיבל מלגה על סך עשרת אלפים שקלים ובמקום החמישי זכה הרב צבי סגרון מנתיבות שקיבל מלגה על סך חמשת אלפים שקלים. שבעה הזוכים במקומות הבאים זכו באלף ש"ח לרכישת ספרים ברשת ספרי אור החיים.

(צילום: איקי מימון)