הוא משלנו: ראובן מגנאג'י הוא הנציג הדתי באולימפיאדה

ראובן מגנאג'י נפצע במהלך מבצע "חומת מגן", שהותיר אותו נכה לכל חייו. הוא לא נכנע לגורל והגיע עד לאולימפיאדת הנכים בלונדון שתפתח השבוע, בה יתחרה במסגרת נבחרת החתירה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 28/08/12 17:20 י באלול התשעב

הוא משלנו: ראובן מגנאג'י הוא הנציג הדתי באולימפיאדה
פרטי, צילום: פרטי

ביום רביעי הקרוב יחלו בלונדון המשחקים הפראולימפיים או בשמם העממי - אולימפיאדת הנכים. השנה, מבין אלו שייצגו את ישראל באירוע, ישתתף גם ראובן מגנאג'י, הדתי שייצג את ישראל באולימפיאדה הנוכחית.

מגנאג'י יתחרה במסגרת נבחרת החתירה במקצה חתירה בזוגות. בת זוגתו לחתירה היא אולגה סוקולוב. מגנאג'י (40) נשוי ואב לחמישה, הוא בוגר הישיבה למדעים ואומניות בר אילן בתל אביב ובוגר הנדסה תעשייה וניהול במכללת אריאל וכיום משלב בין פרנסה לבין אימוניו המפרכים בקייק החתירה.

את המקום למשחקים הפראולימפיים השיגו מגנאג'י וזוגתו לסירה אודות לניצחונם באליפות העולם שנערכה בסלובניה שם זכו במקום הראשון כאשר עברו קילומטר אחד בזמן של 4.20,61 דקות. תוצאה זו הקנתה להם את הדירוג כמקום שביעי בעולם, הישג מרשים לענף הצעיר והמתפתח בישראל.

לפני כעשר שנים לחם מגנאג'י במבצע "חומת מגן" במחנה הפליטים ג'נין, יחד עם חבריו לפלוגה המסייעת של גדוד נחשון בחטיבת המילואים חטיבה 5. במהלך לחימה במחנה הפליטים בג'נין, תוך התקדמות אחד הכוחות לעבר בית, נפתחה אש מכמה כיוונים לעבר הכוח. בקרב שהתפתח נפלו שלושה-עשר מפקדים וחיילים. חיילי הכוח שנתקל, וכוח אחר שהגיע לסייע בפעולה, נלחמו בחירוף נפש לחילוץ חבריהם שנפגעו, עד לחילוצם. למרות הנפגעים המשיכה הפלוגה להילחם, עד לכניעת מחנה הפליטים. "על גילוי ערכי הדבקות במשימה, אומץ הלב, הרעות ואחוות הלוחמים, מוענק לפלוגה אות ציון לשבח מטעם אלוף פיקוד המרכז", נכתב בצל"ש שקיבלו בפלוגה על הקרב העיקש בו נפצע גם מגנאג'י, בעוד רבים מחבריו נמצאו הרוגים. הכוח של מגנאג'י עלה על מטען חבלה ובעוד 13 מחבריו מתים - מגנאג'י נותר בשטח פצוע זמן רב וממתין לחלוץ.

מגנאג'י החל לעסוק בחתירה כחלק משיקום הפציעה וכלל לא תכנן, אז לפני עשר שנים, את האפשרות שהיום הוא ימצא עצמו מייצג את ישראל באולימפיאדת הנכים. בקייק יושב מגנאג'י כשרגליו קשורות והוא חותר בעזרת הידיים והגב בלבד, בניגוד לחתירה באולימפיאדה הרגילה שם הרגליים מקבלות תפקיד משמעותי מאוד בחתירה. כמעט בכל בוקר בתקופה האחרונה היה עולה מגנאג'י על הקייק במרכז דניאל על גדות הירקון כשהוא משאיר את מקל ההליכה על היבשה בעוד שהכיפה שעל ראשו עוברת טבילה רצינית.

הדירוג של מגנאג'י כמקום שביעי בעולם אמנם מכבד אותו ואותנו אך רבים בענף טוענים כי עדיין לא מספיק למדליה. מי שעתידות לקטוף את המדליות הן אוסטרליה, צרפת ואוקראינה המדינות המובילות בעולם בתחום החתירה. על מנת לקחת מהן את אחת המדליות יצטרך מגנאג'י לתת את מקסימום היכולת ולקבל את מקסימום סייעתא דשמייא.

"אומרים שאדם מתכנן ואלוהים צוחק מלמעלה ככה שאני מאמין שכל אחד מכוון מלמעלה", אמר מגנאג'י לאתר One, "אני נמצא פה לאחר האירוע שלי הפרטי והחיים שלי היום בעלי חשיבות גבוהה יותר ואני לוקח את הדברים בפרופורציות, אפשר לעשות מאמצים כל הזמן אבל בסופו של דבר, אתה אבל אתה אף פעם לא יוצא מהלופ". האם יעמוד מגנאגי' על פודיום המדליות לקול המנון המדינה ברקע כאשר לראשונה תתנוסס שם גם כיפה סרוגה? אין לדעת, לנו נותר רק לקוות - ולהתפלל.

לפניות לכתב - desk@kipa.co.il