הדוסים חוזרים אל המסך הקטן

אחרי "סרוגים" ו"מרחק נגיעה", בקיץ הקרוב יחזרו אל המרקע שתי סדרות חדשות, שינסו להחזיר את הכיפות לפריים טיים: "שטיסל" עם דובל'ה גליקמן ו"מקימי" - המובסס על ספרה של נעה ירון-דיין

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 03/06/13 09:44 כה בסיון התשעג

הדוסים חוזרים אל המסך הקטן
יחצ, צילום: יחצ

רגע לפני שחשבנו שהן עזבו אותנו, בקיץ הקרוב הן חוזרות ובגדול: הסדרות ”הדוסיות“ חוזרות אל המסך הקטן, אחרי ההצלחה של ”סרוגים“ ו“מרחק נגיעה“. הפעם יהיו אלה ”שטיסל“ ו“מקימי“, שינסו להחזיר את הכיפות לפריים טיים ולהוכיח ששומרי המצוות ממשיכים להיות הנושא הכי חם שיש.

(צילום: ערוץ 1)

”מקימי“, שעתידה כאמור לעלות לשידור בקיץ הקרוב, מבוססת על ספרה של הסופרת החוזרת בתשובה נעה ירון דיין. הסדרה תגולל את סיפורה של עלמה אשת תקשורת מצליחה שעוברת תהליך מרתק של חזרה בתשובה ועורקת מלב החילוניות אל חסידות ברסלב יחד עם בעלה. מי שישחקו את השניים הם יעל פוליאקוב בתפקיד עלמה, הלא היא נעה ירון דיין, ובתפקיד "בן" בעלה של עלמה, הלוא הוא יובל דיין, ישחק הזמר מוקי.

ספרה של דיין אמנם יצא לפני כשש שנים, אולם יובל ונועה ממשיכים להיות פעילים בסצנה התל אביבית ומושכים אחריהם חילונים רבים. את הסדרה החדשה ביים רם נהרי ועל התסריט הופקדה תמר מרום. הסדרה עצמה בת שישה פרקים בלבד.

סדרה נוספת, ”שטיסל“, מבוססת על תסריט מקורי המגולל את סיפורם של שולם ועקיבא, אב ובנו החרדיים המתגוררים בדירה קטנה בשכונת גאולה בירושלים לאחר מות אם המשפחה. עקיבא בן ה-26 הוא רווק מזדקן, במושגי המגזר החרדי, שמוצא לו לשידוך אלמנה מבוגרת ממנו בכ-20 שנה, שאמנם נחשבת כשידוך לא מזהיר במיוחד אך בליבו של עקיבא היא דווקא מוצאת מקום. את עקיבא ישחק מיכאל אלוני, את שולם ישחק דובל'ה גליקמן ואת האלמנה תשחק איילת זורר. התסריטאי וכותב הסדרה הוא יהונתן אינדורסקי יחד עם אורי אלון. הסדרה תעלה לשידור בסוף החודש ב-Yes.