ה"בצלאל" של הדתיים

בשנת הלימודים האקדמאית הקרובה יפתח בית ספר דתי חדש לאומנות חזותית בקמפוס האקדמי "גבעת וושינגטון" - "פרדס" - שמקווה להכשיר את האומנים של המחר

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 03/02/13 15:21 כג בשבט התשעג

ה"בצלאל" של הדתיים
Dave Haygarth-cc-by, צילום: Dave Haygarth-cc-by

האומנות המגזרית ממשיכה לפרוח: בשנת הלימודים האקדמאית הקרובה יפתח בית ספר דתי חדש לאומנות חזותית בקמפוס האקדמי "גבעת וושינגטון" בשם "פרדס". במסלול הכשרה של ארבע שנים מקווים בפרדס להוציא האומנים של המחר.

"בית הספר יעמיד קול חדש של יוצרים ויוצרות המביאים עימם את השראתו של עולם הרוח היהודי ומבקשים ליצור ולהתבטא במרחב התרבותי הכללי", כל זאת אומרים ב“פרדס“, "תוך יצירת זיקות חדשות בין עולם האמנות לעולם הדתי, באופן שיפרה ויעשיר את שניהם גם יחד".

מי שינהלו את בית הספר ויובילו את הקו הדתי-אמנותי הייחודי שבו הם פורת סלומון, בוגר בצלאל, יונתן אמיר מבקר אמנות, מרצה ועורך שותף של כתב העת המקוון לאמנות "ערב-רב" והרב מרדכי ורדי, ראש בית המדרש וראש תחום וידאו-ארט, חבר הנהלת ביה"ס לקולנוע "מעלה" וביה"ס למוזיקה "מזמור", במאי ותסריטאי.

בתחום הלימודים הגבוהים באמנות ישנה כיום פריחה של מוסדות חדשים לצד בתי הספר הותיקים, אולם הגיוון התרבותי שהם מציעים הינו צר יחסית, באשר רובם ככולם מותאמים באופיים ובתכניהם לאוכלוסייה חילונית-ליברלית. "פרדס", כך מקווים בבית הספר, יהיה לבית עבור אותם גברים ונשים המבקשים להציב רף גבוה של מחוייבות והתמסרות לאמנות כמקצוע עיקרי, וכדרך חיים.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il