הארץ וידיעות אחרונות נגד רועי שרון: "חנפן"

הביקורות משמאל על כתב ההתישבות של ערוץ 10, רועי שרון לא אחרו לבוא: יום אחרי שידור הכתבה ביקורות הטלוויזיה תקפו את שרון ב"ליקוק מבחיל" ו"אידיאליזציה של אדם מסוכן". רועי שרון בתגובה: "ציפו שאציג את יהושפט תור עם קרניים. לצערם זה לא קרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/17 09:31 יב בשבט התשעז

הארץ וידיעות אחרונות נגד רועי שרון: "חנפן"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

אם הוא רועי שרון היה מראיין את אבו מאזן או מחבל אחר כנראה שהוא לא היה זוכה לכל הביקורות האלה:

אמש שודר סרטו של כתב ההתישבות של ערוץ 10, רועי שרון על יהושפט תור, מייסד חוות מעון שנהרסה ונבנתה מחדש בסוף שנות ה-90. תור, כך מגדיר זאת שרון, הוא האב המייסד של בניית המאחזים ו'נוער הגבעות' שהלכו בעקבותיו. במשך חודשים ארוכים ליווה שרון את תור ורעייתו שירה, ושמע מהם על תפיסותיהם שנשארו עקביות אך הגיל והשנים עשו את שלהם מבחינת הלהט והתמיכה במעשים קיצוניים כמו פעולות 'תג מחיר'.

הביקורת משמאל על הסרט הגיעה מאוד מהר כשה'זעזוע' העיקרי היה הפיכתו של תור לאדם אנושי. בעתון הארץ כתב אלפר בביקורת הטלוויזייה תחת הכותרת: "ערוץ 10 מציג ליקוק מבחיל לתורת הגזע והגזל" כי "מאליו מובן שיש חשיבות עיתונאית בהבאת הדברים לידיעת הציבור אבל שרון הכנוע, המתרפס והחנף העניק לתור במת תעמולה לתורת גזע וגזל בריונית ומבחילה, ונמנע ביודעין מלהציג את האמת על ההתנהגות האלימה של דרי חוות מעון. לא זו בלבד שתור הוא פורע חוק, אופורטוניסט נדל"ן עברייני, שתוגמל על ידי המדינה, אלא ששרון האדיר אותו לדרגת גיבור תרבות".

בביקורת הטלוויזיה של 'ידיעות אחרונות' כתב עינב שיף: "הסרט לא מנסה להרוס את המסיבה ומסתכל על מושאו בעיניים אוהדות יחסית. "פטי", פונה אליו שרון בכינויו וטוען כי גישתו "מרוככת יותר" וגם "העקשנות התפזרה מעט". את מנהגה של שירה, אשתו של תור, לשיר מול גברים, הוא מציג כאקט של "פתיחות דתית" ביחס למתרחש במגזר".

גם חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ) העבירה ביקורת טלוויזיונית בעצמה וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "קו דק עובר בכתבה של רועי שרון בין סיקור חשוב של תופעת יהושפט תור ונוער הגבעות לבין אידיאליזציה של האדם והתופעה. מסוכן".

בתגובה להתקפות מסר רועי שרון ל'כיפה': "לכבוד ייחשב לי להיכנס לרשימת היעדים של מפקד משטרת המחשבות בהארץ רוגל אלפר. לא באמת הופתעתי כשראיתי אנשי שמאל תוקפים את הסרט, הם ציפו שאציג את יהושפט תור עם קרניים, לצערם זה לא קרה. חלקם רואים בי כתב מקצועי ומצטיין רק כשאני מפרסם את חתונת השנאה".