הארכיון הארכיאולוגי של ארץ ישראל עולה לרשת

רשות העתיקות ריכזה את הנתונים מפעילות כלל הגופים הארכיאולוגים בישראל, לארכיון מקוון ראשון שיאפשר גישה נוחה למידע הארכיאולוגי של ישראל

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 16/01/13 15:40 ה בשבט התשעג

הארכיון הארכיאולוגי של ארץ ישראל עולה לרשת
רשות העתיקות, צילום: רשות העתיקות

הארכיון הארכיאולוגי של ארץ ישראל יעלה בקרוב לרשת: בפרויקט חדש הצליחה רשות העתיקות לרכז את הנתונים מפעילות כל הגופים הארכיאולוגים בישראל, למחשב אותם ולהעלות אותם לאינטרנט. בפרויקט הושקעו משאבים רבים והוא מומן על ידי משרד ראש הממשלה ורשות העתיקות.

כבר בשלב זה ניתן לצפות באלפי מסמכים וצילומים מהשנים 1919-1948, רובם כתובים אנגלית. המסמכים בארכיון כוללים טקסטים, תצלומים, מפות, תוכניות וכדומה, וזאת על גבי מגוון רחב ביותר של סוגי נייר.

ד“ר עוזי דהרי, סגן מנהל רשות העתיקות, הסביר כי "חשיבותו המדעית של הארכיון לא תסולא בפז, והוא היחידי מסוגו בארץ ובעולם. בישראל מוכרים ומוכרזים כ-30,000 אתרי עתיקות, המהווים את המורשת התרבותית שלנו - הנכס הגדול והחשוב ביותר של מדינת ישראל“.

הוא הוסיף כי ”הרשות מכריזה, מטפלת, סוקרת וחוקרת את אתרי העתיקות במדינה. אחד ממרכיבי הפעילות הרבים של הרשות הוא הניהול וההפעלה של הארכיון מדעי. רשות העתיקות החליטה להעביר את הארכיון למדיה הדיגיטלית, על-מנת להפיץ את המידע בעולם. לצורך כך נסרק כל המידע, ונעשה 'מיפתוח' שלהם, על-פי כללים שמתאימים לצרכים המחקריים".