האם יסופחו המוזיאונים ביהודה ושומרון?

הצעתו של ח"כ אורי אריאל תגיע לאישור מליאת הכנסת, במטרה להחיל את "חוק המוזיאונים" גם על מוזיאונים הפועלים ביו"ש – ובכך לתקצבם על ידי המדינה

חדשות כיפה אורי פולק 20/07/11 11:10 יח בתמוז התשעא

האם יסופחו המוזיאונים ביהודה ושומרון?
יובל קופרמן-פיקיויקי, צילום: יובל קופרמן-פיקיויקי

מליאת הכנסת תצביע היום (ד') בקריאה טרומית על תיקון לחוק המוזיאונים, המחיל אותו גם על יישובי יו"ש. את הצעת החוק יזם ח"כ אורי אריאל, והיא עולה לדיון לאחר שזכתה לתמיכת הממשלה.

חוק המוזיאונים נועד למעשה להקצות תקציבים למוזיאונים ברחבי ישראל. ביהודה ושומרון פזורים כיום כ-15 מוזיאונים, בהם מבקרים עשרות אלפי תיירים מדי שנה, אשר אינם נהנים מתקציב מכוח החוק - זאת מפני שהם ממוקמים ביהודה ושומרון.

ח"כ אורי אריאל מסביר לכיפה כי "יש לשים סוף לאפליה. אם המדינה מחליטה שהיא מתקצבת ומעודדת צריכת תרבות עבור אזרחיה, יש לעשות זאת מבלי להפלות בין האזרחים". ח"כ אריאל קובע, מעבר לכך, כי "יהודה ושומרון הם ערש הולדת הלאום היהודי, והאוצרות המוצגים במוזיאונים האלה הם ההוכחה ההיסטורית לבעלותנו על הארץ. העובדה שעד כה המוזיאונים הללו לא תוקצבו היא אבסורד".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן