האם בוחנים במקור ראשון הצבת חומת תשלום על אתר nrg?

במקור ראשון עורכים בימים אלו סקר הבודק את הרגלי הגלישה של הנסקרים והאם יכנסו לאתר חדשות של מקור ראשון אם יהיה בתשלום

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/06/15 14:34 א בתמוז התשעה

האם בוחנים במקור ראשון הצבת חומת תשלום על אתר nrg?
shutterstock, צילום: shutterstock

האם בוחנים ב'מקור ראשון' הצבת חומת תשלום על אתר nrg או אתר חדשות חדש? סקר חדש מטעם העיתון בדק בשבוע האחרון את הרגלי קריאת העיתונים והרגלי הגלישה באתרי החדשות של נסקרים, ככל הנראה כחלק מניסיון המיצוב מחדש של העיתון בחודשים האחרונים.

עוד בחנו במסגרת הסקר האם הנסקרים מודעים לכך שאתר nrg שייך ל'מקור ראשון', וכן האם יכנסו לאתר חדשות של 'מקור ראשון' בחינם או בתשלום. בנוסף נשאלו הנסקרים מה יהיה סכום תשלום סביר בעיניהם וכן האם יעשו מנוי בסכומים שונים החל מ-29 ש"ח ועד 49 ש"ח לחודש.

ב'מקור ראשון' עושים מאמצים משמעותיים בחודשים האחרונים לגייס מנויים וקוראים חדשים לעיתון, תוך מיצובו במסגרת קמפיין כמעין מקבילה ימנית ל'הארץ' 'עיתון לאנשים חושבים'. כך, עושים בקמפיין הפרסומי של העיתון שימוש בדמויות מופת כדוגמת נתן אלתרמן, בנימין זאב הרצל והרמב"ם תחת הכותרת 'אם הם היו חיים היום כנראה שהיו קוראים מקור ראשון', על מנת למשוך קוראים חדשים. בסוף השבוע שעבר פרסמו רשימה בת יותר מ-500 נקודות ישוב בו נמכר העיתון, ובנוסף נמכרה גרסת היכרות של העיתון במחיר נמוך או בחינם.

רעיון חומת התשלום אינו חדש, אך אינו רווח בישראל. ב-2013 הציב אתר 'הארץ' חומת תשלום על האתר והחל לגבות תשלום על חלק מהתכנים. מספר חודשים מאוחר יותר פורסם כי האתר איבד 100 אלף משתמשים, אך במהלך השנים הצליח לגייס מנויים דיגיטליים נוספים. בינואר 2015 החלו ב'גלובס' לגבות כספים במסגרת חומת תשלום שמאפשר קריאה של חלק מהתכנים רק באמצעות תשלום.

לא ברור האם אכן מתכוונים ב'מקור ראשון' להציב חומת תשלום על אתר nrg או אתר חדשות אלטרנטיבי, אך ברור כי בעיתון מתכוונים לעשות שינויים בחודשים הקרובים על מנת למצב את עצמם מחדש.

ב'מקור ראשון' סירבו להגיב לדברים.