האלטרנטיבה הדתית ל"סטימצקי"

רן שריד, מנכ"ל רשת הספרים הדתית "דברי שיר", קורא לציבור הדתי: "אל תרעו בשדות זרים בשבוע הספר, אפשר לחוות אותו גם באווירה יהודית"

חדשות כיפה רן שריד 12/06/12 13:49 כב בסיון התשעב

האלטרנטיבה הדתית ל"סטימצקי"
צילום מרים צחי, צילום: צילום מרים צחי

שבוע הספר הפך לסוג של חג לא רשמי במדינת ישראל. אמנם בשנים האחרונות הועם זהרו עקב מבצעים חוזרים ונשנים של רשתות השיווק הגדולות בסגנון ה"ארבע במאה", אך עדיין ללכת עם המשפחה לכיכר העיר ולראות את השפע הלא-יאומן בכל הוצאות הספרים, זו חגיגה שאף ילד לא שוכח. במיוחד אם אבא ואימא קנו לו את ספר הצבעוני הגדול שהוא שהתאהב בו ממבט ראשון.

בדברים הבאים אינני חפץ להיות לקלקל את המסיבה, נהפוך הוא, הייתי רק רוצה לנתב אותה כראוי. יש הטוענים שספרים בדורנו, יהיו אשר יהיו, הם תופעה ברוכה בעצם המדיה שלהם. בדור שהילדים גדלים על אייפונים, מחשבים ומסכים מרצדים ומתחלפים עצם היכולת להושיב אותם מול ספר זו המטרה הרצוייה. הגירויים של המדיה האלקטרונית משביתים את פעילות המחשבה ויצירתיות הדמיון העצמי של הצופה. לעומת זאת הקריאה בספר היא ספורט בריא לשכל והפריית הדמיון האישי שיוצר בעצמו את הדמויות המדוברות ולכן ספר באשר הוא קדוש יאמר לו.

אני מסכים עם החשיבות הרבה בעצם החלפת המדיה המרצדת למדיה של הספר, לא בכדי נקראנו "עם הספר", אך למרות זאת גם בעידנו יש ספרות ענפה הקיימת ברחובה של עיר שהיא מזיקה, וההיזק שלה לא פעם הוא יותר עמוק מהיזק הראייה בעלמא של הסרט או הפייסבוק. רעיון כפירה אחד הנובע מתוך נפש מלאה זרות לקודש יכול לחבל בנפשות של דור שלם ולהטותו לדרך כוללת רעה. הדברים נכונים גם לסיפורים שהסבטקסט שלהם נובע מהשקפה שלימה מעוותת.

כותב הדברים עומד בראש רשת הספרים והמדיה היהודית "דברי שיר". בשש שנות קיומנו שמנו לנו למטרה להיות ה"סטימצקי" של הדברים הראויים. חשוב לנו מגוון ומבחר ואיכות ספרותית אך לא פחות מכך שיהיו הספרים נקיים ועושים טוב לכל חלקי המשפחה. כדי שהרשת תהווה אלטרנטיבה אמיתית גם ברמה הכלכלית הקמנו חנויות נוחות ברמה הגבוהה ביותר ואתגרנו את הקהל במבצעים אטרקטיביים שלא נופלים מאחיותינו הגדולות "צומת ספרים" ו"סטימצקי".

גם בשבוע הספר הזה עשינו הכול שהמשפחה היהודית לא תצטרך לרעות בשדות זרים, תרתי משמע. במבצע שכותרתו "עד שבעים אחוזי הנחה" על מאות כותרים מובילים הבאנו חוויה אלטרנטיבית שלמה לציבור הרחב. ולכן, אני מזמין אתכם לחנות הדגל שלנו, כדי לטעום את חווית שבוע הספר גם באווירה יהודית.

הכותב הינו מנכ"ל "דברי שיר".