דייר האח הגדול על ההתנתקות: "המדינה עשתה מעשה מכוער ונפשע"

אלדד גל-עד, מדיירי האח הגדול, סיפר למשתתפי התכנית על סיפורו האישי בההתנתקות. "אתה מרגיש שקורעים אותך מהמשפחה שלך. זה לא לעבור דירה, אין לנו לאן לחזור". צפו

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 30/06/14 16:03 ב בתמוז התשעד

דייר האח הגדול על ההתנתקות: "המדינה עשתה מעשה מכוער ונפשע"
צילום מסך, צילום: צילום מסך

תשע שנים עברו ומסתבר שהצלקות והדיון הציבורי עדיין קיימים. אלדד גל-עד, מהדיירים הבולטים בתוכנית "האח הגדול", סיפר למשתתפי התוכנית אודות סיפורו האישי מהעקירה מגוש קטיף. הדיון בסלון בית האח הגדול נערך ביוזמת הדייר החדש-ישן, בני גולדשטיין. קודם כניסתו לבית האח הגדול, נפגש גולדשטיין עם סיפור ההתנתקות דרך מרכז קטיף, להנצחת מורשת גוש קטיף וצפון השומרון. גולדשטיין נפגש עם מוכי בטר, מנכ"ל המרכז ונחשף דרך המרכז לסיפורם האישי של המפונים. לבני הוענקו החולצה והצמיד אותם העניק לאלדד.

אלדד נזכר באותה תקופה והחל לחלוק את סיפורו עם הדיירים: "הרגשנו שקורעים אותנו מהאחים שלנו, האנשים שבאו לגרש אותנו הם אנשים שלחמו איתנו כתף אל כתף. הגיעו אלינו שוטר מג"ב וחייל אחד, דפקו על הדלת, ביקשו מאתנו לצאת מהבית. אמא שלי לא רצתה לצאת, לא הרימה יד על אף אחד. ברגע שהרימו אותה מהכיסא היא קמה ויצאה החוצה".

צפו:

" frameborder="0" width="550" height="309">

"כולם נאספו בבית הכנסת והתפללנו תפילת מנחה אחרונה שקרעה לאנשים את הלבבות. אתה רואה ילדים מגיל 6 עד גיל 60, גברים ונשים יושבים ובוכים וזועקים לקדוש ברוך הוא שיעזור לנו ויציל אותנו. היו המון, ואני ביניהם, שהאמנו עד הסוף שזה לא יקרה. אתה מרגיש שקורעים אותך מהמשפחה שלך, מהאדמה שלך, מאיפה שגדלת. זה לא לעבור דירה, אין לנו לאן לחזור."

במהלך דבריו סיפר אלדד כי העקירה מגוש קטיף הובילה לתופעות לוואי קשות על האוכלוסייה. לדבריו, "ילדים עם המון בעיות בלימודים, הרבה מבוגרים מובטלים אנשים שעבדו כל החיים שלהם והיו רגילים לעשות בשביל אחרים נאלצו לבקש עזרה ונדבה. הרבה אנשים שלא ביקשו והגיעו למצב כלכלי מאוד קשה. יש עדיין המון אנשים אין להם פתרונות וגרים בקראווילות ומאיימים עליהם בצווים משפטיים שיפנו אותם גם משם." אלדד אמר בדיון כי "המדינה, אחרי שעשתה מעשה כל כך מכוער ונפשע, לא טרחה לבוא ולטפל באנשים שיצאו משם."