דבר המבקר - מסעדת גשן

לא מעט אנשים מתקשים להבין מדוע יש מי שמוכן לשלם במסעדה 100 שקלים עבור נתח בשר צלוי, כאשר יש לא מעט מסעדות בשרים המציעות מחירים זולים בהרבה. ביקור ב"גשן" יספיק כדי לשכנע גם את הספקנים ביותר בהם.

חדשות כיפה משה גלילי 31/05/00 00:00 כו באייר התשס

מסעדות השף הכשרות בתל-אביב הולכות ומתרבות, וזו בשורה מצויינת לכולנו. עד לפני מספר שנים לא היו כאלה בנמצא מחוץ לבתי המלון שלאורך הטיילת, ואילו בימים אלו ניתן לספור בלב העיר לפחות 5 מסעדות כשרות עצמאיות ברמה גבוהה מאוד. החודש נפתחה החדשה שבחבורה: גשן היא מסעדת בשרים השוכנת ברח' נחלת בנימין, שהפך זה מכבר למוביל בגזרה הקולינרית. בעלי המסעדה הם שלשה שותפים משופשפים בעסקי המסעדנות שזיהו את הפוטנציאל הגלום בציבור שומר הכשרות וחובב הבשר, ואינם מעוניינים לוותר על יום המנוחה השבועי עם משפחתם.

 

המסעדה מעוצבת באופן מוקפד. התאורה עמומה ומשרה אוירה נעימה. החלל שמחוץ לשירותים בקומה השניה מאפשר תצפית נאה על המסעדה כולה, אך אינו מותיר מקום להתארגנות מחוץ לטווח הראיה של מבטי הסועדים. אני אהבתי את הרעיון, אשתי הרבה פחות. קשה לפספס את מקרר הבשרים ודלתו השקופה בכניסה למסעדה, המציג בגאון את הנתחים שיובלו אחר כבוד הישר לצלחתכם. בעלי לב חלש מתבקשים לא להפנות את מבטם ימינה בעת הכניסה.


אוירה נעימה


התרשמנו מהתפוסה הגבוהה ביום ראשון בשבוע. זוגות, משפחות עם ילדים וקבוצה רעשנית של תיירים צעירים מצרפת זכו כמונו לשירות מהיר,אדיב ולא פחות חשוב- בגובה העיניים וללא פלצנות. ונעבור לתפריטים...

 

טעמנו שלוש מנות ראשונות: מנת כנפיים המוגשים בציפוי פריך וברוטב פורט מתוק, שהיתה נדיבה בגודלה ועשתה את העבודה (36 ₪). בריזאולה שייטל היא מנה למתקדמים יותר, ובה רצועות דקות של בשר כבוש בבלסמי (42 ₪). לא ציפינו להפתעות בגזרת הסלט, ושמחנו לגלות מנה מקורית: בסלט נחו לצד עלי בייבי ורשאד (אחיו הקטן והנדיר יותר של הרוקט) גם חתיכות אגס ביין, מנגו ומלון צלוי (!), והכל ברוטב ויניגרט תותים. (36 ₪) אהבנו מאד. לצידן הוגשה פוקצ'ה חמה ופריכה, יחד עם מטבל מוצלח מלימונים כבושים.

 

המנות העיקריות מוגשות לשולחן על גבי פלטת שיש ייחודית, וכוללות מגוון סוגי בשרים, אותם אפשר להזמין במשקלים שונים. הרעיון הוא להזמין נתחים ולחלק אותם בין הסועדים. לצד הנתחים מוגשים כתוספת 2 סוגים של אורז ותפוחי אדמה.

 

פלטת השיש מרשימה, והאורז האדום הפיקנטי מצא חן בעינינו, אך לא בתוספות עסקינן.

נתחי הבשר על הפלטה נראו מצויין, צלויים במידה מבחוץ וורודים ורכים מבפנים. הזמנו את כולם במידת צלייה מדיום, וקל היה להבחין שידיים מיומנות טיפלו בבשר שנצלה באופן אחיד ובתיבול מינימלי. ובאמת, בשר איכותי לא זקוק לתבלינים מעבר למלח ופלפל.


איך אתם אוהבים את הבשר שלכם?


טעמנו שלושה נתחים, שלשתם מעולים ועושים חשק לעוד. אנטרקוט  עם פסי שומן כמו שכתוב בספרים (102 ₪ ל300 גרם ועד 330 ₪ לנתח של ק"ג שלם) היה הפייבוריט של אשתי. אני ביכרתי את צלעות העגל הרכות והעסיסיות (145 ₪ ל400 גר' ועד 350 ₪ לק"ג), ושנינו אהבנו את הטלה (125 ₪ ל300 גר', 400 ₪ לק"ג).

נודה על האמת, לא רחמים על שארית הצאן במקרר שבכניסה מנעו מאיתנו מלטעום את סוגי הבשר הנוספים, אלא תכולת קיבתנו המוגבלת. מזל שניחנו בקיבה נפרדת לקינוחים...

 

בגשן יוצאים מצליחים להענות לאתגר שמציבים דיני הכשרות - בהצלחה לא מבוטלת. טעמנו סופלה שוקולד כפול (36 ₪)- אחד בתוספת נוגט, והשני בתוספת פלפל. הסופלה היה מעולה, אך הקינוח השווה באמת לטעמנו הוא דווקא עוגת הקוקוס המוגשת בתוך מרק אבטיח קר, ועליה גלידת וניל (38 ₪). זו מנה מרעננת ומתוקה בדיוק במידה, שהיוותה סיום כיפי לארוחה מצויינת.

 

מנהג ישראלי ידוע הוא לקטר ביציאה ממסעדה על המנה הפחות מוצלחת, ובגשן קוראים תיגר רציני על השרדותו. נהנינו מכל המנות שטעמנו, ולבטח נשוב לבקר שם. ממליצים גם לכם.