גמר מאסטר שף: ג‘קי לא ויתרה על הכשרות

הפייבוריטית לזכייה הצהירה במהלך משימת הגמר כי אין בכוונתה להתפשר על ההלכה - ובישלה קינוח פרווה בלבד. "תודה גדולה לבורא עולם ולעם ישראל", אמרה בתום המשימה

חדשות כיפה אלעד רותם, כיפה 30/01/13 07:14 יט בשבט התשעג

גמר מאסטר שף: ג‘קי לא ויתרה על הכשרות
ינאי יחיאל, יחצ, צילום: ינאי יחיאל, יחצ

זה היה עוד גמר של תוכנית ריאליטי, שבו רגע אחד כבש את המסך והצליח לרגש לא מעט דתיים ושומרי מסורת: ג‘קי אזולאי, שהתמודדה בגמר התוכנית מול תום וסלמה, החליטה לקחת סיכון בתוכנית ולא לבשל קינוח חלבי, כשהיא מצהירה על כך שחרף הסיכון אין בכוונתה לתת יד לבישול שאיננו עומד בכללי הכשרות.

ג‘קי עלתה לגמר כנציגת המגזר שומר המצוות ובעוד יתר המשתתפים נהגו לבשל מאכלים טרפים לחלוטין, טרחה להשתמש במוצרים כשרים בלבד ולשמור על ההלכה. חרף זאת, הייתה לאחת המתמודדות המבטיחות בגמר התוכנית - ופייבוריטית לזכייה.

ג‘קלין אזולאי, בת 29, מתגוררת באלעד, נשואה ואם לשניים. היא גדלה במשפחה ברוכת ילדים ולכן סייעה במטבח כבר מגיל 8. ”גדלתי על מטבח מסורתי עם אוכל חם והרבה אוכל“, אמרה במהלך התוכנית, ”זה היה אוכל מזין ולאו דווקא טעים, אמרו לי "זה בריא, תאכלי". בדיוק ככה אני רוצה לגדל את ילדיי, על אוכל מרוקאי מלא שמן ומלא תבלינים שאף פעם לא יודעים כמויות, הכל קצת מזה וקצת מזה“.

במסגרת משימת הגמר, הכינה ג‘קי ארוחה מלאה בת שלוש מנות כשרות: שערות קדאיף במילוי פטריות ופרגיות למנה ראשונה, פסטייה עוף למנה עיקרית וסורבה משמש לקינוח. את הקינוח אילתרה ג‘קי בתוך דקות, לאחר שביקשה להכין קינוח פרווה בלבד.

"מקום שלישי זה מקום מעולה. היה לחץ מטורף, כנראה שבשעתיים להכין שלוש מנות גורמה היה כבד עלי, והמנות שלי כנראה באמת לא היו טובות", אמרה אמש ג‘קי, ”היתה חוויה אדירה, מבחינתי כבר זכיתי. אהבת הקהל מדהימה ושווה יותר מהזכייה. תודה גדולה לבורא עולם ולעם ישראל".