בתקוע ערכו הילולה לזכרו של הרב מנחם פרומן זצ"ל

כ-2,000 בני אדם, דתיים וחילונים כאחד, השתתפו באירוע בתקוע אותו הובילו האמנים ברי סחרוף וארז לב ארי. יוסי פרומן, בנו של הרב פרומן: "החגיגה של הצדיק חיברה לבבות"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/04/13 16:47 יט באייר התשעג

בתקוע ערכו הילולה לזכרו של הרב מנחם פרומן זצ"ל
יחצ, צילום: יחצ

בתקוע ערכו אמש (א‘) הילולה מיוחדת לזכרו של הרב מנחם פרומן זצ“ל, רב היישוב שנפטר לפני כחודשיים ממחלת הסרטן. מדובר באירוע אותו יזם הרב פרומן זצ“ל כבר לפני כשנתיים, שקבע כי במקביל להילולה המרכזית במירון תתקיים הילולה חופשית בתקוע, שתהיה משוחררת מסממנים דתיים ומסורתיים ותחבר יחדיו דתיים וחילוינם.

כ-2,000 בני אדם חגגו אמש בתקוע, בהופעה אותה הוביל האמנים ברי סחרוף וארז לב ארי, לצד אמנים נוספים. ”גוש עציון שמחה להפוך את ההילולה שקבע הרב פרומן ז"ל בשנה שעברה למסורת דווקא בתקוע. אתמול העלנו את זיכרון פועלו של הרב פרומן שתרם רבות לחברה הישראלית דרך קירוב הלבבות, חיבור העם וגיבוש הקצוות, לצד שילוב תורת הסוד והרבה מאוד אמונה“, סיפר ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל.

בנו של הרב פרומן זצ"ל, יוסי פרומן, אמר כי ”מן ההיסטוריה שנקשרת לגוש עציון חייו של רבי שמעון בר יוחאי היו בתקוע. ביישוב תקוע חיים דתיים לצד חילונים, ואנו נהנים מרוחו של איש תורת הסוד. בל"ג בעומר קיימים קשרים סמויים - אם אתה חי על פני השטח ואתה אדם דתי אתה מחויב לכללים ומצוות, לעומת זאת אם אתה חי את העומק של הדבר, אתה מרגיש שזה נותן לך חופש גדול. לכן אתמול, בהילולה החופשית, החגיגה של הצדיק חיברה לבבות והייתה מעל הכוח שלנו“.