בקריית ארבע קוראים יותר

תושבי קריית ארבע מחזיקים בשיא ארצי: 93% מהם משתמשים בספרייה העירונית. מספר הקוראים בספריות הציבוריות בישראל הכפיל עצמו מאז שנת 2005

חדשות כיפה אלעד רותם, כיפה 04/06/13 13:38 כו בסיון התשעג

בקריית ארבע קוראים יותר
Asheboro Public Library-cc-by-sa, צילום: Asheboro Public Library-cc-by-sa

תושבי קריית ארבע הם שיאני הקריאה של ישראל: על פי נתוני משרד התרבות המתפרסמים היום (ג‘), על פי פילוח דפוסי ההשאלות מהספריות הציבוריות, מתברר כי 93% מתושבי קריית ארבע רשומים ושואלים ספרים מהספרייה המקומית שלהם. מהנתונים עולה כי מספר הקוראים הפעילים בספריות הציבוריות כמעט והכפיל עצמו מאז שנת 2005 ואשתקד זינק מספרם ל- 1,102,357 בקירוב.

הנתונים פורסמו במסגרת פרוייקט "ישראל קוראת" ולרגל חודש הקריאה והספרות העברית המתקיים ביוזמתו זאת השנה הרביעית ברציפות. עוד עולה מפילוח הנתונים כי בארבע השנים האחרונות חלה עלייה ניכרת של כ - 25% בהשאלות ספרים בספריות הציבוריות: אם בשנת 2009 הושאלו 9,884,000 ספרים הרי שאשתקד הושאלו 12,266,093 ספרים.

”הגידול במספר הקוראים בישראל מעיד שגם בעידן האינטרנט ותוכניות הריאליטי, לציבור עדיין יש תשוקה גדולה לספר, לרוח ולתרבות“, סיכמה שרת התרבות לימור לבנת, ”חדוות הקריאה עדיין קיימת בקרב חלק ניכר מהציבור, והיא חלק בלתי נפרד משגרת יומם של רבים. חובתנו לדאוג שסופרים ישראלים יוכלו להמשיך ליצור גם למען הדורות הבאים, וליצוק חיים לתוך עולמנו התרבותי שהוא חלק חשוב ובלתי נפרד מהחוסן הלאומי והחברתי שלנו“.

מלאכי לוינגר, ראש מועצת קרית ארבע חברון, ציין כי ”אנו רואים כי ייחודו של העם היהודי כ'עם הספר' ממשיך להיות רלוונטי גם בעידן הטכנולוגי של ימינו. אני מאחל לתושבים להמשיך ולראות בספר ככלי תרבותי חיוני“.