בנות "צביה" זוכרות את פסקל אברהמי ז"ל

בנות האולפנות ברשת החינוכית השתתפו בפרויקט זיכרון מיוחד שכלל עיצוב כרזות המשלבות את הערכים באישיותו המיוחד של אברהמי ז"ל, לוחם אגדי בימ"מ, שנהרג בגבול מצרים בשנת 2011

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 12/05/13 17:40 ג בסיון התשעג

בנות "צביה" זוכרות את פסקל אברהמי ז"ל

פסקל אברהמי הי"ד היה לוחם ימ"מ אגדי ביחידת רוויות הלוחמים ובעקבות השתתפות במבצעי גבורה רבים הצליח לקטוף לא מעט עיטורים. שנתיים אחרי התקרית בה נרצח על ידי מחבלים בגבול מצרים, תלמידות רשת ”צביה“ יצאו במיצג אומנותי מרהיב בו באמצעות יצירות אמנות הם מנציחות את פסקל הי"ד ואופיו המיוחד.

כשמלאה שנה למותו של פסקל הי"ד, ביקשו בני משפחתו להנציחו בדרך ייחודית. הם פנו למפמ"רית מגמות האומנויות בחינוך הטכנולוגי - עינת קריצ'מן, בבקשה שיוכרז מבצע הנצחה אומנותית לזכרו. הפרויקט ניתן לרשת אולפנות צביה ובמשך חצי שנה עבדו שלושת האולפנות - צביה ירושלים, צביה יצירתית וצביה חיפה, על פרויקט ההנצחה שכלל עיצוב כרזות מעוצבות המשלבות שלושה ערכים באישיותו של פסקל המאפיינים את דמותו ושלמשפחתו היה חשוב שיבואו לידי ביטוי - גבורה, ענווה וציונות. הבנות נרתמו למשימה ובניצוחה של נעמה כ"ץ, מדריכת האומנות ברשת התגייסו ליצירה.

הפרויקט נפתח לפני כחצי שנה, ביום עיון לזכרו של פסקל הי"ד, בו נפגשו הבנות עם המשפחה ושמעו אודות האיש והאגדה. הוריו של פסקל סיפרו על הילד והלוחם שגידלו ועל מסירות הנפש אליה צמח. בערב יום ירושלים האחרון התקיים טקס חגיגי לפתיחת התערוכה, בה הוענקו תעודות הצטיינות לעבודות המצטיינות וכן מלגה לקניית ספרים. העבודות המצטיינות היו של- מוריה פחימה-מאולפנת צביה יצירתית, עינב שכטמן- אולפנת צביה חיפה, אלינור שפיים מאולפנת צביה ירושלים. כולן תלמידות כיתות י"א בנות מגמת העיצוב הגרפי.

"התערוכה הזאת שעסקה בענייני גבורה וענווה נתנה סיקור עמוק לאישיותו של פסקל הי"ד", אומר הרב איתן אייזמן - ראש מוסדות נועם צביה. "נוצר פה חיבור מרגש בין המשפחה לתלמידות לצוות המורות שהובילו את המהלך. חיבור בין יצירתיות, פנימיות שהעבודות מביאות לכדי ביטוי, לבין דמותו המרשימה של פסקל ומשפחתו האצילית. רשת צביה מתפתחת מאוד בנושא האומנות על כל צורותיה וסוגיה. יש בכך נתינת ביטוי עמוק לרגשות חזקים שנמצאים באישיותן של בנותינו. היה שילוב בין כשרון לעומק ולערכים".

בקטלוג התערוכה כותבות הבנות המשתתפות בפרויקט כי "במהלך העבודה, זכינו להכיר גם אתכם, משפחת אברהמי היקרה, והבנו מהיכן שאב פסקל ערכים אלו. אתם, משפחתו, תשארו תמיד סמל עבורינו לצניעות, לאמונה בקב"ה, להתמדה ולהבנה כי בנו בנוער, הכח לשנות ובנו התקווה. ועל כך אנו אסירי תודה לכם"ף עוד הוסיפו הבנות כי "פסקל יום טוב אברהמי הי”ד, לצערנו כבר לא עמנו, אולם דמותו וערכיו ימשיכו ללוות אותנו".

פסקל יום-טוב אברהמי היה לוחם ימ"מ ישראלי שזכה במספר אותות גבורה ובפרס בגין. אברהמי לחם במלחמת לבנון ונפצע בקרבות בביירות. ב-1985 התגייס לימ"מ, שם שירת כלוחם במשך כ-15 שנה וכן כצלף בעשור האחרון לחייו ביחידה. במהלך שירותו, זכה לשני עיטורים מטעם משטרת ישראל: ב-1990 קיבל אברהמי את עיטור האומץ על חיסול יחידת מחבלים וב-1995 קיבל את עיטור המופת, כשהסתער על שלושה מחבלים שהיו בדרכם לפיגוע. ב-1988 השתתף אברהמי בכוח הפריצה ל"אוטובוס האמהות". באחד המבצעים בחברון, כאשר כוח הימ"מ היה בנחיתות מספרית, אברהמי הסתער לבד על 4 מחבלים והרג את כולם.

אברהמי נהרג בערב 18 באוגוסט 2011 מירי מחבלים מגבול ישראל-מצרים כחלק מאירועי מתקפת הטרור בדרום ישראל ב-2011 בזמן שאבטח כוחות ס"פ שעבדו בזירה. כאשר אברהמי נהרג, בגיל 49, הוא היה מוותיקי הלוחמים ביחידה. מאז פציעתו בלבנון החל פסקל תהליך של חזרה בתשובה. הוא היה נשוי ואב לשלושה בנים, וגר בפסגת זאב בירושלים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן