בנות השירות הלאומי יופיעו על הבמה, רק בפני נשים וילדים

בעקבות צה"ל, גם מערך השירות הלאומי מקים תיאטרון שיורכב מארבע בנות שיתגייסו אליו בהתנדבות. על פי הנחיית הרב אריאל, התיאטרון יופיע רק בפני ילדים עד גיל 13, מטעמי צניעות

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 12/03/13 16:24 א בניסן התשעג

בנות השירות הלאומי יופיעו על הבמה, רק בפני נשים וילדים
אספקלריא, צילום: אספקלריא

מה שטוב לצה“ל, טוב גם לשירות הלאומי: מערך השירות הלאומי יקים תיאטרון בנות, מבוסס על מתנדבות השירות הלאומי, בחסות ובשיתוף פעולה עם תיאטרון אספקלריא. התיאטרון צפוי להעלות מחזות והפקות מוזיקליות אשר יוצגו בפני בתי ספר ובנות השירות הלאומי. ארבעת השחקניות היחידות בתיאטרון יהיו בנות שירות לאומי שיתנדבו לשנתיים, לאחר שיעברו אודישנים קדחתניים המתבצעים בימים אלה ממש.

"שמנו למטרה ליצור תשתית של תרבות יהודית", אומר לכיפה חגי לובר, מנהל ושחקן בתיאטרון אספקלריא, שמסביר כי "אנחנו פונים לבנות בוגרות מגמת תיאטרון ומנסים למצוא כאלה המוכשרות לשיר ולרקוד ולהיות כמו להקה להקת הנח“ל המיתולוגית המייצרת במשך השנים אושיות תרבות. אנחנו מאמינים שמהן יצאו אנשי תרבות של הדור. ומעבר לכך, מאות אנשים יראו הופעות איכותיות של בנות שמביאות תרבות יהודית לציבור וכמובן ליצור תודעה והבנה שיצירה זה לא תחביב, זה מקצוע".

(צילום: אספקלריא)

בעוד רבות מבנות השירות הלאומי מתנדבות לתחומי החינוך ואף ממשיכות בתחום זה לאחר השירות, לובר טוען כי התרבות חשובה לא פחות מתחומי החינוך: ”אם ידענו להגיד לבנות שירות לאומי אידאליסטיות שחינוך זה חשוב אנחנו באים לאותןם בנות אידאליסטיות עם רצון לתרום לעם ואומרים תרבות יהודית זה במוקד העשייה, לא פחות מחינוך". לובר מזכיר כי לאחרונה הכירה מדינת ישראל באספקלריא כתיאטרון אפוטוארי מה שמקנה לו כלים נוספים בהגשמת חזונו.

מי שמלווה את תיאטרון בנות השירות בתחום ההלכתי הוא הרב יעקב אריאל, רבה הראשי של רמת גן וראש ישיבת ההסדר בעיר, שקבע כי בנות השירות יוכלו להופיע, להציג ולשיר בפני בנים עד גיל 13. מעבר לגיל זה יופיעו בנות השירות אך ורק בפני נשים. בעתיד עשויות בנות השירות להעלות הפקות מעין סדרות טלויזיה לרשת כחלק מפעילותן בתיאטרון, כל זאת בהובלתה המקצועית של רחל ורבוב. מאז שנפתחו האודישנים תיאטרון אספקלריא מקבל פניות רבות מבנות, בעיקר בוגרות מגמת תיאטרון, המבקשות להתקבל לתפקיד המבוקש.

"זה באמת נושא שלא טופל מספיק", מסכם חגי לובר, "בנות שלמדו תיאטרון בתיכון בוער בהן הצורך להביא את הדברים לידי ביטוי באופן המיוחד שלהם, שירה ומשחק, ואנחנו מבקשים לאפשר להן לעשות זאת ובאופן הכי מקצועי שיש".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il