ביקורת סינגלים: כל המוזיקה של השבוע

מבקר המוזיקה נתנאל לייפר מציג את הסינגלים והקליפים החדשים של השבוע האחרון במוזיקה היהודית

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 19/02/15 15:08 ל בשבט התשעה

ביקורת סינגלים: כל המוזיקה של השבוע
shutterstock, צילום: shutterstock

מאיר גרין הוא אמן צעיר שעובד בימים אלו על אלבום הבכורה שלו. הקליפ החדש 'האושר הבא' בלחן משותף לו ולישי לפידות ובעיבוד של שמואל אהרון. גרין הוא חלק מהגל המבורך של אמנים חרדים שיוצרים פופ-רוק ישראלי בלי חצוצרות במבטא עברי ובמילים מקוריות שאינם 4 מילים מתוך פסוק שחוזר על עצמו 187 פעמים.

סביב גרין יש עיסוק רב מידי בפוני המתנפנף בתחפושות ובריקודים ומעט מידי מהמוזיקה. השיר החדש טוב יותר מקודמו שהיה גרסת כיסוי לשיר המעלות של קרדונר. גרין בהחלט נשמע טוב וכרגע חובת ההוכחה היא עליו להראות שהוא מוזיקאי לא פחות מדמות הסטאר החיצוני בה הוא מציג ומצטלם.

[embed]

]

גדי פיינגולד מוזיקאי ויוצר, מייסד ובעל אולפני פלוטו בתל אביב, אחד האולפנים הגדולים בארץ. בשנים האחרונות חזר גדי בתשובה והוא עובד בימים אלו על אלבום בכורה. השיר החדש "מוכרחים להיות שמח" שנכתב הולחן ועובד על ידי פיינגולד עם ייעוץ אומנותי של הכוכב הברסלבי שולי רנד. העיבוד הייחודי שמשלב בין רוקנ'רול וסווינג בעיבוד כלי נשיפה עשיר במיוחד.

המילים חדורות ההומור והעיבוד העשיר מצורפים לקליפ אנימציה משעשע בבימויו של נדב נחמני המספר בקצרה את סיפורה של מגילת אסתר. אני כבר מחכה לאלבום המלא של פיינגולד.

[embed]

]

סולן להקת 'אחרית הימים' יהודה לויכטר הוציא לפני כמה חודשים אלבום בכורה מושקע ומומלץ במיוחד - 'אור', ממנו הוציא השבוע קליפ חדש לבלדה המקסימה - 'אור כוכבים'.

לויכטר כתב והלחין את השיר שנשמע כמו קלאסיקה ודוד ליפשיץ הפיק ועיבד. לויכטר זמר מצוין והגשתו את המילים היפיפיות לא פחות ממעולה.

[embed]

]

קליפ נוסף שיצא השבוע הוא קליפ מושקע במיוחד של הזמר החסידי מברזיל, מיכה גמרמן, שמתגלה כמפיק ייחודי, מלבד היותו זמר בעל קול ענוג. הקליפ החדש 'קשר של קיימא' צולם על פי השראה של חלום של גמרמן והוא מלווה באנימציה עם ציורים מרהיבים. הליווי המוזיקלי העשיר עובד מחדש במיוחד על ידי המעבד רון שפר עבור הקליפ והוא מבוצע על ידי תזמורת סימפונית ומקהלה.

שווה צפייה

[embed]

]

המלחין תור מרקי חבר למפיק הוותיק קן ברג'ס שהיה בעברו בשנות השישים מפיק ומלחין מוכר בבריטניה. השניים יצרו יחד אלבום שמוקדש כולו לפרק קיט' בתהילים הבנוי כידוע על פי סדר אותיות הא' ב'. 8 זמרים מתארחים בפרויקט ומבצעים כל אחד כמה מתוך 22 הרצועות של האלבום.

האזינו לאות ו' בביצועו של עמירן דביר

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/219201511652.mp3[/embed]

הקליפ הבא המקסים במתיקותו הוא של המוזיקאי המוכשר טל נאה, לחן חדש לשירו של ר' ישראל נג'ארה - 'יפת עיניים'. נאה שעובד בימים אלו על אלבום הבכורה שלו שמורכב מלחנים חדשים לפיוטים עתיקים מארח בקליפ החדש את ביתו בת ה-7 אורי שמפליאה בשירתה. במוצאי שבת הבא ישיק נאה את האלבום במופע בכורה בגולה בפ"ת ובתור מי שעוקב באדיקות אחריו מדובר במופע ששווה לטרוח בעבורו.

[embed]

]

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן