ביקורת: מצחיק אך לא מספיק

נתנאל לייפר בביקורת 'ללא משוא פנים' על התכנית השנייה של 'הכל שפיט' תכנית הסאטירה הימנית בערוץ הראשון

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 14/02/15 21:41 כה בשבט התשעה

ביקורת: מצחיק אך לא מספיק
צילום מסך, צילום: צילום מסך

בשבוע שעבר תקפתי בחריפות את פרק הפתיחה של תכנית הסאטירה הימנית - 'הכל שפיט' גלגולה החדש של 'לאטמה' בטלוויזיה. השבוע לאחר שצפיתי בפרק השני (משודר יום חמישי 21:55 הערוץ הראשון) אני חייב לציין שיפור משמעותי ברמת 'המצחיק' של התכנית.

אינני יודע אם זה בגלל גל הביקורות הקוטלות והתגובות של הצופים ברשתות החברתיות או שמדובר במשהו מתוכנן אך חזרתה למסך של אחת הדמויות האהובות של לאטמה אותן מגלם השחקן הנפלא נועם יעקובסון - טאוויל פדיחה השר הערבי לענייני זעם בלתי נשלט, נתנה צבע והחזירה לפחות בעבורי את האמונה שאולי בסופו של דבר איהנה מהתכנית.

הפתיחה בדמות מי שהיה אמור להזכיר את אובמה (אבל לא הצליח) הייתה שנונה למדי אם כי עדיין לא מספיק בועטת כמו שמערכון פתיחה אמור להיות אך בהחלט מדובר בצעד קדימה ממערכון הסג'עייה המרדים של השבוע שעבר.

האירוח של "בוז'י וציפי" היה חד ומוצלח במיוחד והשנינויות בו נכתבו היטב. גם חיקוי הקולות של השניים נעשה באופן מוצלח ומצחיק. ההגחכה של קמפיין הבחירות של המחנה הציוני ('כסף בא וכסף הולך') בשילוב דמותו של פדיחה ('תמותו') העצים את המערכון והפך אותו למצחיק ואיכותי.

יוצרי 'הכל שפיט' דיברו לפני עליית התכנית על הרצון להשיג קהלים חדשים וכנראה למענם נכתב המערכון המצחיק, אני חייב לציין אך הרחוק מלהיות נקי לשון של 'הסביח של חזי' ההתבטאויות הדו משמעיות היו מיניות ולא מכובדות. בלאטמה זה לא היה עולה...

מערכון נוסף שהיה צורך חמור לוותר עליו בשל היותו פשוט לא מצחיק הוא מערכון הדוור שהגיע לביקור באולפן ופשוט היה גרוע ומביך.

מערכון בית המשפט שחתם את התכנית והסביר את משמעות ה'אקטיביזם השיפוטי' היה נחמד אם כי מעט פחות חד מקודמו בשבוע שעבר.

באופן כללי כאמור, בפרק השני היה שיפור רב אל מול פרק הפתיחה המשמים למדי ואני תקווה שמדובר במגמת עלייה עליה ניצבת התכנית ולא בהבלחה חד פעמית.