לא תכננתי להגיע למופע הזה, נקלעתי אליו די במקרה או יותר נכון בסיועו של ידידי ורעי, משה גלנץ (YNET) שדאג לי לכרטיסים. הגעתי עם חששות ועם רגל אחת במצב בריחה, ובלי יותר מדי דרמה, או דווקא בגללה, יצאתי ממנו רטוב כולי מאושר ומחויך כשאני מבטיח לעצמי ולכל מי שהיה מוכן לשמוע שבשנה הבאה אבוא בכל מחיר.

אביתר בנאי, אברהם פריד ושולי רנד בליווי ההרכב המורחב של נאור כרמי זה מתכון שנשמע טוב גם על הנייר אך מה שלא לקחתי בחשבון היה את 3000 הזמרים במקהלה - הקהל המדהים ששר כל הערב בשירה אדירה יחד עם הזמרים, כשבחלק גדול מהערב הוא גם קופץ ורוקד תוך כדי.

ההפקה ביום חמישי בערב הייתה אחת ההפקות המושקעות שראיתי בזמן האחרון, החל מהבמה והתפאורה המיוחדת וכלה בהפקה המוזיקלית והעיבודים. האירוע היה חלק מאירועי "יט' כסליו" של חסידות חב"ד והמופע הוקדש כולו לשיריו של האדמו"ר הזקן - האדמו"ר הראשון של חב"ד שאת שחרורו מהכלא הרוסי חוגגים חסידי חב"ד למעלה מ-150 שנה ולשיריו של האדמו"ר השביעי, האדמו"ר האחרון שנהג מידי שנה ללמד את חסידיו ניגון חדש או עתיק יומין שכבר נשכח.

נאור כרמי מוזיקאי מוערך וחסיד חב"ד בעצמו היה אחראי להפקה המוזיקלית של המופע שלכבודו גם הוקלט אלבום מיוחד שנמכר רק באותו הערב כשמיטב האמנים במוזיקה היהודית מבצעים בו את שיריו של האדמו"ר האחרון. ההפקה המוזיקלית של המופע ביצעה את שירי האלבום ועוד כמה נוספים כשהסולנים הם פריד, רנד ובנאי.

החוויה האחרונה שלי מהופעה של אביתר בנאי הייתה לא מוצלחת במיוחד, היה זה לפני כשנה וחצי בהופעה שלו בבריכת הסולטן. בנאי תקשר בעיקר עם עצמו, מה שכלל שירה חולמנית ושירים שניכר היה בקהל שאין לו מושג על קיומם. גם כאשר הצליח בנאי ללכוד את תשומת לב הקהל עם להיט מאלבומיו האחרונים, מיד חזר בנאי לסורו החולמני ובצע רצף שירים לא מוכרים, מוזרים, כשהקהל יושב רדום ומשועמם.

אולי כל מה שבנאי צריך זה להתחבר לצד החבדניקי יותר באישיותו המופנמת. שכן בהופעה בנאי הציג פן אחר לחלוטין בשירתו. עצם העובדה שהוא עלה לבמה במלוא המרץ והאנרגיה ופשוט שר עם כוח ועצמה שלא ראיתי אצלו מעולם.

הקהל נסחף לחלוטין אחר הביצועים ולאחר ניגון ה"ארבע בבות" הקסום והמסורתי שארך כ-10 דקות כשהקהל משמש כמקהלת ענק עצמתית, פצח אביתר בניגון סוער (ניגון ר' יצחק לוי) ופרץ שמחה אדיר עבר כמו נחשול בקהל הנלהב. אינני מאלו שרוקדים בהופעות בדרך כלל אך פשוט לא הייתה אופציה אחרת האווירה הייתה פשוט מזמינה, כך מצאתי את עצמי מקפץ בעוז יחד עם אלפי המשתתפים. המחזה היה מרהיב כל האולם היה על הרגליים במשך דקות ארוכות כשגם על הבמה ריקדו בנאי, רנד וחברי הלהקה.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=-S-J_LWpcmc[/embed]

הערב גם הביא לשילובים מוזיקליים מעניינים בין הזמר בעל הקול מספר אחד של המוזיקה היהודית אברהם פריד לבין שולי רנד (אנעים זמירות) ובין רנד לבנאי. השירים לוו במצגות מושקעות במיוחד שכללו גם מידע מעניין על השירים ושילבו ויז'ואל שהעצים את החוויה.

בתור מי שאינו חבדניק חששתי שהמופע יהפוך לסוג של קידום מכירות ומטרות לחב"ד סטייל "יחי אדונינו", הופתעתי לטובה כשהמופע התנהל בענייניות מופתית מבלי לגרום לתעוקה תחושת חוסר נוחות לי ולעוד רבים בקהל (אולי רובו) שאינם חבדניקים מוצהרים.

את הערב חתם פריד במחרוזת שירי חב"ד כשהקהל ממשיך לשיר ולרקוד במלוא העוז. הייתה זו חוויה מדהימה שאני ממליץ עליה בחום רב, מחכה כבר לשנה הבאה.

[embed]

]