בחמ"ד ממשיכים לפתח את תחום האמנות

למעלה מ-1,500 תלמידים ומורים השתתפו ביום עיון של החמ"ד, במסגרתו נסקרה ההתקדמות בתחום האמנות במערכת החינוך הממלכתית דתית

חדשות כיפה אלעד רותם, כיפה 17/01/13 15:05 ו בשבט התשעג

בחמ"ד ממשיכים לפתח את תחום האמנות
יחצ, צילום: יחצ

למעלה מ-1,500 תלמידים ומורים לאומנות מהמנהל לחינוך דתי, התכנסו השבוע בסנימטק בירושלים ליום שלם שעסק ביצירה לסוגיה השונים. בכנס נחשפו התלמידים ליצירות ומופעים במגוון תחומי האומנות: בין השאר הוצגה ההצגה "פולארד" בכיכובו של השחקן רמי ברוך ולאחריה נערך פאנל בו השתתפו העיתונאית סיוון רהב מאיר ואסתר ונדר יוצרת הסדרה "קטמנדו".

יוצרי ומאיירי חבורת "ארמדיל" והאנימטור דודו שליטא שוחחו על קריקטורה בעולם הדתי והרקדניות דניאלה בלוך ודליה פרץ שוחחו עם בוגרות מגמות המחול על דתיות רוקדות. בסיום הכנס הוענקו פרסים ליוצרים בתחומים השונים ונפתחה תערוכה ארצית לאמנות בבית בגין של בוגרי מגמות האמנות בחמ"ד. התערוכה פתוחה לציבור הרחב עד 3.2 והכניסה חופשית.

אברהם ליפשיץ, ראש מנהל החינוך הדתי בירך את היוצרים והזוכים ואמר כי "בשנים האחרונות החמ"ד מקדם את היצירה במסגרות החינוך השונות, בתחום המחול גדלו מספר המגמות בארץ פי 9 בעשור האחרון והמספרים דומים גם בשאר תחומי האומנות. אנו רואים חשיבות גדולה בעשיה ויצירה מתוך עולמם הפנימי של התלמידים“.

בפרס הסרט הטוב ביותר בחמ“ד זכה אביעד טורם, בוגר הישיבה התיכונית בר-אילן עם הסרט "כתם" ובפרס היצירה הטובה ביותר- רעות פלדמן, בוגרת אולפנת כפר פינס עם המיצג "על כנפי הדמיון שם מצאתי לי בית".