בגבעת שמואל חוששים מהקרקס הדתי?

מפיקי "קרקס מדראנו" טוענים כי ראש עיריית גבעת שמואל ביטל את קיום המופע בעיר, מחשש ל"תנועה מוגברת של דתיים". בעירייה טוענים: למופע אין רישיון והוא לא תואם איתנו

חדשות כיפה אורי פולק 29/11/11 11:31 ג בכסלו התשעב

בגבעת שמואל חוששים מהקרקס הדתי?
יחצ, צילום: יחצ

"קרקס מדראנו" הורחק מהעיר גבעת שמואל, זאת מפני שראש העיר הביע חשש "מתנועה מוגברת של דתיים" בעיר - כך טוענים מפיקי המופע בישראל. המופע "מדראנו חובש כיפה", שיועד לציבור הדתי לאומי בחנוכה, הועתק לאור יהודה בעקבות סירובו של ראש עיריית גבעת שמואל.

סיבוב ההופעות הנוכחי של "קרקס מדראנו", המגיע לארץ כמעט מדי שנה, אמור היה לכלול ביקור ב-11 רשויות ולהסתיים כבר באוקטובר. ואולם, לאור שביעות הרצון שהפגין קהל הצופים הוחלט להרחיב את הסיור ליישובים נוספים ולהפיק גרסה מותאמת צנועה יותר של המופע, המותאמת לציבור הדתי.

קופי עציוני, מפיק המופע בישראל, סיפר כי נציגיו פנו למספר רשויות כדי לחתום על הסכמי התקשרות לתקופת ההמשך: קריית אונו, בית שמש, חדרה וגבעת שמואל. "כל ארבע הרשויות אליהן פנינו, קיבלו אותנו בברכה ואכן קיימנו 21 מופעים מוצלחים במספר ערים. ואולם בגבעת שמואל, כבר בסוף אוגוסט נפגשנו עם רכזת התרבות של גבעת שמואל כדי לבצע בדיקת היתכנות למופעי הקרקס בגבעת שמואל. נכון, לא הצגנו בפניה את נושא התאמת חלק מההצגות לציבור הדתי. מי בכלל העלה בדעתו שמועצה מקומית תתנגד שנספק שירות לתושביה הדתיים שהם כחמישים אחוז מתושבי גבעת שמואל? לא חשבנו שיש צורך לציין זאת במיוחד", מספר עציוני.

(צילום: יחצ)


"הרכזת הפנתה אותנו למהנדס העיר שהציע מספר מיקומי שטח לאירוח הקרקס, בתום סיור בשטחים שהמליץ מהנדס העיר נבחר השטח שמול קניון הגבעה", מספר עציוני, שאף טוען כי אנשיו סיכמו על הקרקע וההפעלה לקראת חנוכה. "ואולם, במהלך פתיחת תיק הרישוי במחלקת רישוי עסקים, הופיע לפתע ראש העיר יוסי ברודני ובצעקות רמות גירש את המפיק מהמשרד - 'אתה לא תעשה פה קרקס, לא על אדמה עירונית ולא על אדמה פרטית!' והורה להפסיק את תהליך פתיחת התיק. נדהמנו", מוסיף עציוני.

עציוני מתאר כי כל הניסיונות להיפגש עם ראש העיר על מנת למצוא פתרונות אחרים לקיומו של המופע - נתקלו לדבריו בסירוב. הוא טוען כי "גם העובדה שהקרקס כבר פרסם תכניות ולוחות זמנים ואלפי כרטיסים שכבר נמכרו, לא שכנעו את ראש העיר לרדת מעץ השנאה". לבסוף החליטו מפיקי המופע לכבד את הכרטיסים שכבר נמכרו לגבעת שמואל, גם במופע שיתקיים באור יהודה.

מעיריית גבעת שמואל נמסר כי "מדובר ביזם פרטי שלא תיאם את הנושא עם העירייה ולכן לקרקס כלל אין רישיון עסק לשם קיומו בעיר, על כל המשתמע מכך".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן