אין כניסה למתנחלים בזאפה

תושבים מהשומרון ומנוקדים הגיעו להופעה של ישי ריבו בזאפה ירושלים, וגילו להפתעתם שאין כניסה עם נשק. "עד שיצאנו לבילוי, התברר לנו שצריך לבחור, או להגן על עצמך או לבלות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/10/15 13:47 ה בחשון התשעו

אין כניסה למתנחלים בזאפה
shutterstock, צילום: shutterstock

תושבים שרכשו כרטיסים להופעתו של ישי ריבו במועדון זאפה בירושלים ביום חמישי האחרון הופתעו לגלות כשהגיעו לדלת הכניסה למועדון, כי הם מנועים להיכנס עם נשקם האישי, זאת למרות המצב הביטחוני הבעייתי, והעובדה שנסעו עשרות קילומטרים.

"הגענו לכניסה לזאפה, שאלו אם יש לבעלי נשק והוא אמר שכן והציג את הרישיון, והם בתגובה אמרו שאסור להיכנס עם נשק ושאין מה לעשות", מספרת נעמה עטיה, תושבת היישוב נוקדים שנאלצה להסתובב ולחזור לביתה באכזבה.

לדברי עטיה, המאבטחים במקום אמרו כי אין פתרון איפסון לנשק במועדון, והציעו להם לנסוע לתחנת המשטרה 'מוריה' בשכונת תלפיות הסמוכה, אך כשהגיעו לתחנת המשטרה גילו שאין במקום אפשרות לאפסן את הנשק, והשוטרים הציעו להם לנסוע להפקיד את הנשק בתחנת 'מגרש הרוסים' במרכז העיר ירושלים.

בני הזוג ההמומים נאלצו לוותר על ההופעה, מכיוון שהיא כבר החלה, וחזרו לבתיהם. לדברי עטיה, היא פגשה בכניסה למועדון תושבי שומרון שהחביאו בלית ברירה את נשקם האישי ברכבם, דבר מסוכן עשרות מונים יותר מהכנסת הנשק למועדון.

"עד שהשגנו בייביסיטר, השארנו את חמשת ילדינו בבית ויצאנו לבילוי נאלצנו לחזור הביתה", היא אומרת באכזבה. "לקחנו את זה מאוד קשה, כי זה בעצם לומר 'אין כניסה' לתושבים מיהודה ושומרון. שקלנו לוותר על ההופעה בגלל הפיגועים ובסוף החלטתנו לצאת לירושלים דווקא בגלל המצב, ובגלל שיש לנו נשק ויש לנו איך להגן על עצמנו. מתברר שצריך לבחור, או להגן על עצמך או לבלות בירושלים".

מבדיקה בתקנון המועדון אכן עולה כי אסור להכניס נשק למועדון, אך הדבר אינו בולט, ואדם אשר אינו קורא באופן דקדקני את התקנון לא ימצא את ההערה האוסרת הכנסת נשק. "לא ניתן להכניס או לאפסן כלי נשק במועדוני הזאפה ו/או בזאפה אמפי שוני ו/או באתרי המופעים אליהם נמכרים כרטיסים באתר זה", נכתב בצורה לקונית. התקנון אומנם נשלח למזמיני הכרטיסים, אך מעטים המבקרים אשר מקפידים לקרוא תקנונים מעין אלו.

עטיה קובלת על העובדה שהנוהל האוסר הכנסת נשק למועדון אינו מפורסם במקום בולט ומרכזי, אלא מפורסם באותיות הקטנות בתקנון המועדון. "בדיעבד מתברר שזו לא הפעם הראשונה, וכבר היו מקרים בעבר שחיילים הגיעו ואמרו להם להפקיד את הנשק בתחנת המשטרה. "אף אחד לא אמר לנו שזה אסור ואף אחד לא הפנה אותנו לנוהל", היא אומרת. "לא ייתכן שאני מגיעה למועדון ואז צריכה להחליט אם לוותר על הבילוי או להסתכן ולהחביא את הנשק".

ממועדון זאפה נמסר בתגובה: "חל איסור להכניס נשק למועדון על פי הנחיות תנאי הרישוי והנחיות של משטרת ישראל".