אחי, רד ממני

מתיחות בגבול סוריה, זריקות אבנים ובקבוקי תבערה - אבל ערוץ 2 עוסק בעיקר בעונה החדשה של "האח הגדול". "קשת", לא קצת הגזמתם?

חדשות כיפה ציפי קלר 05/05/13 17:34 כה באייר התשעג

אחי, רד ממני

לא יאומן! ערוץ 2 עולה שוב עם עונה חדשה של האח הגדול. כנראה שהם לא בטוחים שאנו ממש יושבים ומחכים לעונה החדשה. כי אחרת אני לא מבינה מה הבהלה והקדימונים הרבים המציפים את כל תוכניות הטלוויזיה לקראת העונה החדשה.

קשה שלא להתייחס לטשטוש המוחלט בין תוכניות ראלייה וחדשות לתוכניות בידור. טשטוש זה מתרחש בכל יום בכל תחומי חיינו. פוליטיקאים מופיעים בתוכניות בידור כדרך קבע ממש כמו שניל פוסטמן בספרו קרא לזה: בידור עד מוות.

ביום ראשון בבוקר הגדילו לעשות בערוץ 2 ואת כל תוכניות הבוקר הקדישו לפתיחת העונה. כתבים נשלחו לבית האח הגדול לראות את ה'פלא' מבפנים. הדיווחים השוטפים מבית המלון בו 'כלואים' המשתתפים עד לתחילת התוכנית וכניסה לבית האח הגדול, לא ביישו סיקור של אירוע חדשותי או ממלכתי מתוקשר. השדרנים באולפן ניתחו והעריכו ממש כאילו אנו עומדים לפני האירוע המשמעותי ביותר בחיינו השבוע.

בשבוע בו יש מתיחות בגבול סוריה, זריקות אבנים ובקבוקי תבערה, והקיצוצים בפתח בחר ערוץ 2 לקדם את התוכנית שלו בערב על ידי הקדשת זמן רב של שידורי הבוקר לתוכנית הידועה. הדבר נעשה בליווי נלהב של גלית גוטמן ויואב לימור שבכל בוקר מתווכים לנו את החדשות ומנסים להיות רציניים ואמינים. גלית אף נשלחה לבית האח הגדול לדווח לנו איך זה נראה מבפנים משל בקודש הקודשים מדובר ורק הכהן הגדול יכול להיכנס לשם. המתאמת של בית האח הגדול שהיא היחידה שרואה היום את המשתתפים דיווחה בסודיות מוחלטת והכתבת בשטח יצרה מתח מ...כלום.

התחושה שאדם שראה ביום ראשון בבוקר את תוכנית הבוקר וציפה לכיסוי העולם החדשותי בישראל ובעולם קיבל מנה גדושה של קיטש טלוויזיוני מיותר שמבזה את מגישיו ואני מקווה שיצליח להרחיק כמה שיותר צופים מהמסך של בית האח הגדול. בקיצור: אחי! רד ממני!

הכותבת מרכזת מדור סרטים בכיפה ומרצה לחינוך ולתקשורת במכללה האקדמית הרצוג