אחי, מתאים לך לבוא איתי לתאילנד?

דתיים שרוצים לצאת לטיול עצמאי בחו"ל מוצאים עצמם לא פעם מחפשים אחר פרטנרים דתיים ושומרי כשרות, כדי לשמור יחד על אורח החיים ההלכתי. קבוצה חדשה בפייסבוק משדכת בין שותפים סרוגים לטיול

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 29/05/13 12:44 כ בסיון התשעג

אחי, מתאים לך לבוא איתי לתאילנד?
יחצ, צילום: יחצ

הקיץ מתקרב ודתיים רבים כבר מתכננים חופשה קצרה בחו“ל. אם אתם זוגות נשואים צעירים או אפילו מבוגרים - כאלה שמתספקים בדילים של עלוני השבת - אתם מסודרים. לעומתכם, הרווקים הדתיים מוצאים עצמם ללא פרטנר וכשהם אינם מתכוונים להתפשר על דברים כמו כשרות, שבת ותפילות, גם שותף חילוני לטיול יורד מהפרק.

קבוצת הפייסבוק "שותפים לחו"ל דתיים ומסורתיים" מארגנת טיולי רווקים צעירים דתיים ומשדכים קבוצות יציאה לחו"ל שלא מוכנים להתפשר על אורח חייהם ההלכתי. "הרעיון עלה בפעם הראשונה כשרציתי לטוס לחו"ל ולא מצאתי מישהו שיבוא איתי, כזה ששומר כשרות ושבת", מספר לכיפה אופיר סבג, יוזם ומנהל הקבוצה. "אנחנו מאפשרים לראשונה לצאת לחו"ל עם חבר'ה דתיים ברמה הדתית המתאימה לך. טיול בחו"ל מציב הרבה אתגרים דתיים שקשה מאוד לעמוד בהם לבד ובטח עם שותפים חילונים. באירופה למשל יותר קל להסתדר עם כשרות, אבל מה יעשה מי שרוצה לטוס לסין או לסרילנקה? אנחנו מארגנים קבוצות של דתיים שטסים יחד ודואגים לכל מה שצריך. בקיץ שעבר הוצאנו טיול לסין ובגלל בעיות הכשרות הבאנו איתנו משגיח כשרות צמוד".

מנהלי הדף דואגים לנפות ממנו מפרסמים מחברות תיירות וכמו גם משתמשים המפרסמים פניות שלא ממש עולות בקנה אחד יחד עם הגדרת הקבוצה כמיועדת לדתיים. בקבוצת הדתיים שיוצאים לחו"ל מתרחשים סיפורים מפתיעים, כמו קוסמטיקאית דתייה שהביאה איתה חברה ששומרת כשרות אך לא ממש מהמגזר. כן, מסתבר שמדובר בבחורה ערבייה שבקשה להצטרף לטיול בחו"ל ובזמן שהיא נהנתה מההקפדה על כשרות, חברי הקבוצה נהנו משירותיו של ”גוי של שבת“ צמוד, אדיב ונחמד.

טיול משותף של רווקים ורווקות דתיים, איך לא, מוליד מתוכו גם לא מעט סיפורים רומנטיים שנגמרו תחת החופה. "הרווקות המאוחרת היא מכה לא פשוטה בציבור שלנו ולחבר'ה האלה כבר אין אמון בתעשיית השידוכים שלא באמת מבינה אותם", אומר סבג, "הטיולים המשותפים מייצרים הזדמנות להיכרויות בסביבה נעימה. היה ניסיון לארגן טיול רווקים רווקות במיוחד למטרה זו ובקיץ הקרוב אנחנו ננסה שוב להוציא טיול כזה".

עם בואו של הקיץ הופכת הקבוצה לזירת התרחשות ערה וחמה במיוחד. דתיים מחפשי פרטנרים לצד טיולים מאורגנים של הקבוצה צצים חדשים לבקרים. כבר היום נפגשו חברי הקבוצה על מנת לארגן את טיול הרווקים הדתיים הגדול בתיאלנד שמלבד האטרקציות, הבילויים והמסלולים, בטיול של חברי הקבוצה יתנו דגש מיוחד על ההתמודדות הדתית. אז אם גם אתם רציתם לטוס לחו"ל בקיץ הקרוב ולא מצאתם לכם פרטנרים מתאימים? עכשיו יש לכם פתרון.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il