שובר שתיקה: היעד מספר 1 של שב"כ מדבר

הוא בסך הכל בן 26 וכבר ישב עשרה חודשים במעצר מנהלי. שב"כ משוכנע שהוא הרוח החיה מאחורי פעולות תג מחיר אבל מעולם לא הוכיח זאת. הצצה לסרט על מאיר אטינגר שישודר ב"כאן 11"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/18 08:36 כא בסיון התשעח

שובר שתיקה: היעד מספר 1 של שב"כ מדבר
מאיר אטינגר, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

מאיר אטינגר הוא היעד מספר 1 של המחלקה היהודית בשב"כ. דו"חות המודיעין שם מייחסים לו את "תכנית המרד", אותה תכנית שמפרטת את הדרך להפיל את הממשלה, ולכונן תחתיה את מלכות ישראל. בשב"כ משוכנעים שאטינגר הוא הרוח החיה מאחורי פעולות תג מחיר אבל מעולם לא הצליחו להוכיח זאת.  
הוא בסך הכל בן 26 וכבר ישב עשרה חודשים תמימים במעצר מנהלי. הוא נעצר מיד אחרי הרצח בדומא ושוחרר תחת מגבלות  - אבל מבלי שהואשם בדבר. 

עם הייחוס המשפחתי שלו, זה כמעט לא מפתיע שעיני השב"כ עוקבות אחריו ללא הפסקה. אטינגר הוא נכדו של הרב כהנא, האיש שעמד בראש תנועת כך והוצאה מחוץ לחוק בשל גזענות. היחס שלו לסבו מורכב. גם אם האידאולוגיה קרובה, את אטינגר הנכד לעולם לא תמצאו ככל הנראה פועל לצד הממסד ורץ לכנסת. 

עד היום במערכת היחסים שבין אטינגר לבין השב"כ נשמע רק הצד של המדינה. אטינגר מצדו, למרות שנוער הגבעות נושא אליו עיניים, העדיף לשתוק. הוא בחר לתת להם שיעורים והרצאות וחמק מכל מגע עם התקשורת. עכשיו הוא מדבר בפעם הראשונה מול המצלמה. לא מתנצל אבל מבקש ליצור לדבריו קצה של גשר מעל התהום הפעורה בין חלקי העם. 

אטינגר "שובר שתיקה": על חדר החקירות בשב"כ, פעולות תג מחיר, מרי אזרחי לא אלים ואפילו המפגש המפתיע עם השמאל. 

סרטו של אברהם שפירא, בוגר ביה"ס לקולנוע "תורת החיים", ישודר הערב ב-21:00 ב"כאן 11"