צפו: הרב פירון בשיחה עם נער דתי - שעבר ניתוח לשינוי מין

נעם נולד כבת למשפחה דתית, ועבר תהליך לשינוי מין. בשיחה כנה עם הרב שי פירון, הם מדברים על על הקהילה בה הוא גדל, על גבולות ההלכה, ועל היכולת של נעם להתפלל באופן עמוק יותר, עכשיו, כשהוא מרגיש שלם

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/19 12:16 יז באדר ב'

צפו: הרב פירון בשיחה עם נער דתי - שעבר ניתוח לשינוי מין
צילום: יס

סדרה חדשה עקבה במשך ארבע שנים באופן אינטימי וחשוף, אחרי ארבעה בני-נוער ישראליים אשר עוברים תהליך משנה חיים ובלתי-הפיך, לשינוי מין. הסדרה משרטטת תמונה מרגשת ודרמטית, אשר בבסיסה שאלות הרות גורל: מה זה אומר להיוולד בגוף שאינו תואם את מגדרך? כיצד היינו נוהגים כהורים כאשר הילד או הילדה שגידלנו אינם מי שחשבנו שהם? והאם האהבה שלנו לילדינו היא אכן אהבה ללא תנאי?  

https://www.facebook.com/www.kipa.co.il/videos/2066041863688987/

 

אחד מהם, הוא נעם - נער בן שש עשרה, אשר נולד כבת למשפחה דתית ביישוב אורנית שבשומרון, ולמד באולפנה. כשהיה בן ארבע עשרה, מצאה אמו מכתב, שבו כתב כי הוא למעשה בן בגוף של בת. בנקודה זו, החל המסע של נעם לקבלה ולשינוי, בסביבה בה נדמה כי אין מקום לשונה. לאחר שעבר את כל התהליך, נפגש לשיחה אישית עם הרב שי פירון, רב הקהילה בה הוא חי, והשניים שוחחו על המורכבות האישית וההלכתית שבעניין, ועל היכולת של הקהילה להכיל אותה. 

"אני מכיר הרבה טראנסים שבאו מרקע דתי ויצאו בשאלה", מספר נעם, "ואני לא חושב שבאמת יצא לי להכיר אחד, שבאמת שחרר מהדת". "אני אומר בכנות", השיב הרב, "אני הייתי שמח יותר אם בית ספר דתי לבנים, היה מרגיש שהוא מספיק פתוח לקבל אותך להיות חלק ממנו, ולא שופט אותך.. ולא הייתי רוצה שההכרעה המגדרית שלך, תהפוך להיות ההכרעה הדתית והאמונית שלך".

 

 

 

הסדרה "טרנסקידס" משודרת ב-yes דוק וב-STINGTV, השיחה המלאה בין השניים תשודר ביום רביעי הקרוב.