עשרות בנות מתמודדות על ה"שירותרון" של "תיאטרון אספקלריא"

עשרות בנות נרשמו למסלול השירות הייחודי כשחקניות, אותו צולחות מספר מצומצם של בנות בהתאם ליכולותיהן וכישוריהן. מנכ"ל "תיאטרון אספקלריא" חגי לובר אמר: "בכל פעם אני מתרגש לראות כיצד בנות רבות נרשמות למיונים של השירותרון ומעוניינות לבוא ולהתנדב

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/19 17:45 כח באדר ב'

עשרות בנות מתמודדות על ה"שירותרון" של "תיאטרון אספקלריא"
עשרות בנות מתמודדות על המסלול, צילום: הותר לשימוש

כאשר תרבות פוגשת שרות לאומי: בימים אלו נערכים מיונים למתמודדות על שירות בשירותרון, תיאטרון הדגל של השירות הלאומי מבית "תיאטרון אספקלריא". שלבי המיון השונים נועדו להבטיח כי המועמדות שנבחרות לתפקיד הינן המתאימות ביותר.

השירותרון הינו מסלול שרות ייחודי שאותו הקים מנכ"ל התיאטרון חגי לובר לפני 6 שנים במטרה ליצור מסלול שירות לאומי ייחודי, דוגמת תיאטרון צה"ל ועוד. במסלול זה הבנות תורמות מיכולותיהן בתחום התרבות, מעבירות ערכים יהודיים חשובים דרך התיאטרון ובכך מטמיעות אותם בצורה טובה וחזקה בצופים. זהו תחום ייחודי בקרב התפקידים השונים בשרות הלאומי. הבנות מגיעות עם ידע וכישרון בתחום ומקבלות הכשרה נוספת בתיאטרון במהלך השרות. 

מתמודדות על התפקיד

מתמודדות על התפקידצילום: הותר לשימוש

השנה נרשמו עשרות בנות המעוניינות לעשות את מסלול השירות הייחודי כשחקניות, אותו צולחות מספר מצומצם של בנות בהתאם ליכולותיהן וכישוריהן. התפקיד נחשב יוקרתי ואטרקטיבי מהסיבה שיש לבנות אפשרות ללמוד במהלך השנה במקביל בבית הספר למשחק של אספקלריא. במהלך המיונים המועמדות עוברות סדרה של מבחני התאמה כאשר בשלב הראשון הן ניגשות לאודישן אישי עם מונולוג שהכינו. לאחר מכן מנהלת השירותרון הבימאית רחל ורבוב ומנכ"ל התיאטרון חגי לובר, עורכים לה ראיון. מי שעוברות את השלב הזה, מוזמנת ליום אודישן קבוצתי הכולל שעות של דינמיקה קבוצתית ושיעורי משחק. במהלך היום נערך למועמדות ראיון עומק עם רכזת השירות הלאומי מטעם האגודה להתנדבות ובסופה מתקבלות מספר מצומצם של מתאימות.

יש לציין כי במהלך השירות, בנות השירותרון מגיעות לכל רחבי הארץ ומתוך מזוודות יפות ומסקרנות הן מופיעות עם הצגות איכותיות ומהנות והילדים ואנשי החינוך אוהבים מאוד, ההצגות הוכנו ע"י תיאטרון אספקלריא בשיתוף הבנות במגוון נושאים המתאימים לילדים. כמו"כ, הבנות מגיעות להופיע בפני חולים כדי להעלות להם חיוך על הפנים.

מנכ"ל "תיאטרון אספקלריא" חגי לובר אמר: "בכל פעם אני מתרגש לראות כיצד בנות רבות נרשמות למיונים של השירותרון ומעוניינות לבוא ולהתנדב במסלול ייחודי זה. רמת המשחק של בנות השירותרון מהגבוהות בתחום ולכן לצערי רק בודדות מצליחות לעבור את המיונים ולהתקבל. אני מודה לכולכן על