עצומה נגד פרס לאייל גולן

בעקבות הכוונה להעניק לזמר אייל גולן את פרס 'יקיר הזמר העברי', יוצאות נשים במחאה נגד הענקת הפרס; "יריקה בפרצופה של כל אישה או ילדה שהוטרדה או הותקפה מינית". בשבוע שעבר פנו ח"כים ליו"ר הכנסת בדרישה לבטל את הענקת הפרס לגולן

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/18 11:48 א בטבת התשעט

עצומה נגד פרס לאייל גולן
אייל גולן, צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

האם הזמר אייל גולן, שהואשם בעבר בקיום יחסים עם קטינות, והורשע בעבירות מס, ראוי לקבל את פרס 'יקיר הזמר העברי'? הזמר המצליח צפוי לקבל את הפרס, לצד אמנים אחרים, ביום שלישי הקרוב, מידי ח"כ נאוה בוקר (ליכוד), שיזמה את הענקתו בתפקידה כיו"ר שדולת הזמר העברי בכנסת. 

אך בימים האחרונים החלה מחאה נרחבת ברשתות החברתיות ובתקשורת נגד הענקת הפרס לגולן. כבר בשבוע שעבר פנו חמישה ח"כים (מהמחנה הציוני, מרצ והרשימה המשותפת) בדרישה מיו"ר הכנסת לבטל את הענקת הפרס. "הענקת האות לאמן זה פירושה הכשרת השרץ ואיתות לחברה הישראלית כולה כי ניצול מיני של נערות — גם אם אין בכך גוון פלילי — הוא דבר נורמטיבי", כתבו.
"הוקרת האמן היא הוקרת האיש, והיא מהווה יריקה בפרצופן של נפגעות אלימות מינית בכך שהיא מסמלת כי בית הנבחרים הישראלי מעדיף באופן חד־משמעי את התוקפים על פניהן. מי שניצל את מעמדו כדי לנצל קטינות, להסיע אותן ב'פות־מוביל' ולהלעיט אותן בסיגריות ואלכוהול, לא ראוי לכבוד מכנסת ישראל".

היום (א') הופצה עצומה ברשתות החברתיות נגד הענקת הפרס לאייל גולן. מלכי דרורי, יוזמת העצומה, אמרה בראיון לרשת ב': "יש לי בת שבגיל 14, בלילה הראשון שבו הרשינו לה לצאת לבד לבמות של יום העצמאות היא נאנסה. נלחמנו ואנחנו נלחמים עליה והיא פורחת היום, ואנחנו החלטנו יחד איתה שאנחנו נעזור לאחרות שנפגעות". עוד אמרה כי "קמתי בשבוע שעבר בוקר אחד והבנתי שוב שאני לא יכולה לשתוק. אני לא אקטיבסטית ולא פעילה בשום ארגון ואני רואה את הידיעה שהולכים לתת את הפרס לאייל גולן ואני לא מאמינה. האדם הזה ניצל את הכוח שלו כדי להשתמש בנערות ונשים האלו ככלי לבילוי והרגשתי שאני לא יכולה לשתוק וככה נולדה העצומה."

הבוקר אף החל קמפיין רשת חדש ברשתות החברתיות, במחאה על הענקת הפרס, תחת ההאשטאג #ישלירקחלום, מוחות פעילות פמיניסטיות נגד הכוונה להעניק את הפרס לאייל גולן.