בדד אלך גם תפילה אין לי: מדריך סרטים למתבודד

חושבים שלהתבודד בחדר זה קשה? מה עם אי בודד, חלל, קבר, או אפילו מאדים? לבקשת מספר חברים, אני גאה להציג רשימת סרטים מומלצים לראות בבידוד שיגרמו לכם להגיד תודה על כל רגע ורגע שאתם בחדר חמים עם מזון, מיטה, ואינטרנט

חדשות כיפה גלעד פרי 15/03/20 20:14 יט באדר התשפ

בדד אלך גם תפילה אין לי: מדריך סרטים למתבודד
קולנוע. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

החדר
ג'ודי פוסטר וביתה הצעירה לכודות בתוך חדר סודי בבית שלה, מאוימות על ידי שלושה אנשים שיעשו הכל כדי לפרוץ פנימה בסרט מורט עצבים של הבמאי האמריקאי המוערך דיוויד פינצ'ר. למזלה של גיבורת הסרט, החדר קצת יותר ממוגן מהממ"ד שלכם בבית, אבל גם הפורצים לא בדיוק פראיירים.


שקט
בידוד זה לא כיף, במיוחד אם מישהו מנסה להיכנס לבית ולרצוח אותך. תוסיפו לזה לוקיישן ביער מבודד וגיבורה חרשת אילמת ותקבלו סרט הישרדות של חתול ועכברה מקורי. מותחן אימה עצמאי שבמהלכו תגידו תודה על יכולות השמיעה והדיבור הבסיסיים שלכם. הסרט זמין בנטפליקס


להתחיל מחדש
בידוד בחדר זה כלום לעומת אי בודד. תאמינו לטום הנקס, שמגלם עובד של חברת פדקס שנתקע באי בודד באוקיינוס השקט לאחר שמטוסו התרסק. טום הנקס בעצמו בבידוד עכשיו, לאחר שהוא ואשתו חלו בקורונה, אך אני בטוח שהוא מעדיף את החדר החמים והבטוח שהוא נמצא בו, מאשר להיתקע באי לבד ולחכות לחילוץ במשך שנים.


קפאון
מה הייתם עושים עם הייתם נתקעים על רכבל גבוה באתר סקי סגור כאשר אין פלאפונים, אין חשמל, אין אנשים, שלג מקפיא, והכי גרוע- האתר יפתח שוב רק בעוד כמה ימים? מותחן הישרדות לא קל לצפייה שיגרום לכם לחשוב פעמיים לפני שאתם עולים על הרכבל בחרמון.


אוורסט
הסיפור היחידי האמתי פה, על מטפסי הרים שנתקעו במרומי ההר הגבוה בעולם בקור מקפיא ותנאים בלתי אפשריים להישרדות. אם תצפו בסרט במסך גדול וסאונד איכותי, אני בטוח שתעריכו את זה שחם ונעים לכם בבידוד.


קבור
אם חשבתם שהחדר שלכם קלסטרופובי, תשאלו את ראיין ריינולדס, המגלם נהג משאית שמוצא את עצמו קבור עמוק באדמה בארון קבורה. סרט עצמאי שזכה לשבחים רבים, בעיקר על כך שכולו מתרחש בלוקיישן אחד שהוא לא בדיוק נח.


נקודת שבירה
בתור אחד שבילדותו בילה יותר מנסיעה אחת בבגאז' של אוטו, התחברתי יותר לסיטואציה- מה הייתם עושים אם הייתם מתעוררים שם ומגלים שנחטפתם על ידי טרוריסטים על מנת לחשוף סוד קריטי? סטיבן דורף מככב בסרט שיגרום לכם להתגעגע למושב הקדמי של האוטו.


כח משיכה
הסרט שזכה בשבעה פרסי אוסקר, ומתאר איך סנדרה בולוק נתקעת בחלל ומנסה לחזור לכדור הארץ. אחרי שתצפו בסרט הזה תעריכו יותר את זה שאתם תקועים בסך הכל בבית שלכם, אפילו שזה עם הילדים.


הנוסע השמיני
מה יותר גרוע בלהיות תקוע בחללית? להיות תקוע בחללית עם חייזר רצחני. רידלי סקוט מביים את אחד מסרטי אימה המוצלחים ביותר בהיסטוריה, שהפך במהירות לאבן דרך בז'אנר. שבעה נוסעים בספינת חלל מגלים שיש נוסע נוסף, והוא, בואו נגיד בעדינות, לא הזמין מקום מראש.

 

להציל את מארק וואטני
לחוצים מהאפשרות שתהיו לבד בחדר למשך שבועיים? מה עם להיות לבד במאדים? שוב רידלי סקוט, וגם הפעם הוא מביים סרט שגרף פרסים רבים ומועמדויות. מאט דיימון הוא אסטרונאוט שננטש לבדו במאדים, ומשימתו היא לשרוד, איכשהו.

 

יש עוד עשרות סרטים דומים העוסקים בבידוד או אנשים מסכנים שתקועים בכל מיני מקומות. מכירים? מוזמנים לשתף אותי בתגובות.