ביקרות קולנוע - מהיר ועצבני הובס ושואו

מתכון מדויק של מרדפי מכוניות ואופנועים המתחלפים מדי כמה דקות בקרבות אגרופים ומאבקים פיזיים בין גיבורים שריריים וחסונים, עם אתנחתות קבועות של התנצחויות בין שני הכוכבים, זהו סוד ההצלחה של הסרט החדש.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 05/08/19 10:12 ד באב התשעט

ביקרות קולנוע - מהיר ועצבני הובס ושואו
מהיר ועצבני, צילום: טוליפ אנטרטיינמנט

עם הצלחה קשה להתווכח, והסרט "מהיר ועצבני הובס ושואו" המופץ על ידי טוליפ אנטרטניימנט, שעלה השבוע בבתי הקולנוע, הוא התשיעי בסדרה הזו למרות שהוחלט לא למספר אותו מסיבות שונות כולל העובדה שלא מככב בו וין ויזל, השחקן הקבוע. "מהיר ועצבני 9" הרשמי יעלה באפריל 2020 ו"מהיר ועצבני 10" כבר מתוכנן לאפריל 2021 . רק סרטי ג'יימס בונד עלו עליו במספר ההמשכים. המפיצים טוענים, כנראה בצדק מול רווחים של 5 מיליארד דולרים, שמדובר בלהיט הקולנועי המצליח ביותר בעולם ובישראל. 


אז מהו סוד ההצלחה? מתכון מדויק, מחושב כמעט מדעית, של מרדפי מכוניות ואופנועים, המתחלפים מדי כמה דקות בקרבות אגרופים ומאבקים פיזיים בין גיבורים שריריים וחסונים, עם אתנחתות קבועות של התנצחויות, עלבונות הדדיים וחלפת מהלומות מילוליות בין שני הכוכבים, דוויין ג'ונסון וג'יימס סטיית'האם, כשמידי פעם מצטרף לתחרות ההתפארויות הלשוניות של מי חזק יותר, אמיץ יותר וגדול יותר, גם הגיבור הרע אידריס אלבה. לרגעים נדמה שכללי הפוליטיקלי קורקט לא באמת מתערבים בתסריט המכוון כולו להעלאת האדרנלין של הצופים, כי הרע הוא שחור. אבל יש בכל זאת מספיק קריצות לעידן הרב תרבותיות. למשל, דוויין ג'ונסון מתגלה בשליש האחרון של הסרט כבן סמואה, מדינת האיים בדרום האוקיינוס השקט. הזדמנות להראות קצת הווי ילידי, עם קרב חניתות ולבוש פולקלוריסטי. מרכיב נוסף, וחשוב, בקוקטייל הזה, הם פעלולים עוצרי נשימה, הודות לטריקים הממוחשבים, כמו הליכה וריצה על גורדי שחקים בלי ליפול ולהתרסק מהם, מסוק מחובר בכבל פלדה למכונית כשבין השניים מתנהלת לחימה במשך דקות ארוכות, פציעות ומכות קטלניות, שכמקובל בז'אנר, מתאוששים מהם מהר וממשיכים להילחם כאילו כלום, והסוף הטוב הבלתי נמנע שמאפשר לצאת מבית הקולנוע בהרגשה טובה. הוסיפו לקוקטייל גם איום ביולוגי, מומחה מחשבים, מדען ממושקף וחלשלוש ואישה אמיצה ועשויה ללא חת היודעת "ללכת מכות" כמו כל גבר. 

מהיר ועצבני הובס ושואו

מהיר ועצבני הובס ושואוצילום: טוליפ אנטרטיינמנט


ועלילה יש? כמובן שיש. אבל היא מוכרת מעשרות סדרות טלוויזיה וסרטי אקשן אחרים ומיותר לחפש בה עומק או אינטליגנציה מוגזמים: לוק הובס (דוויין ג'ונסון), סוכן נאמן ושומר חוק של שירות אבטחת הדיפלומטים האמריקאי, ודקארד שואו (ג'ייסון סטיית'האם), סוכן סורר לשעבר של יחידת עילית בריטית, משתפים פעולה, בהתחלה לא בשמחה אבל לקראת הסוף תוך הערכה הדדית, כדי לגבור על טרוריסט נבל ואנרכיסט (אידריס אלבה), שגם משופר גנטית (עוד מוטיב מוכר מאז השתלט רעיון האדם הביוני על תרבות ההמונים). הטרוריסט נשלח להשתלט על נשק ביולוגי הרסני שעלול להחריב את האנושות, שנמצא ברשותה של סוכנת מושחתת מבריקה וחסרת פחד, שכאמור "הולכת מכות", מחליפה מהלומות ולא נכנעת לשום חולשה למרות נפילות וחבלות כואבות (גיבורה חזקה שיודעת להילחם? מישהו אמר וונדר וומן ולא קיבל? ואגב, גל גדות שיחקה גם היא באחד מסרטי מהיר ועצבני, אבל לא הפעם).
בסוף מתברר שהגיבורה שלנו משתפת פעולה במלחמה ברעים, כך שגם היא "טובה". יש בעלילה הגברית למהדרין הזו אישה, נוספת, שחקנית וכוכבת בריטית חשובה ואיכותית, דיים הלן מירן, זוכת פרסי אוסקר, טוני ואמי, שמופיעה בתפקידון קטן ולא משמעותי. חבל ולא מכובד.
הסרט בוים במקצוענות מיומנת מאוד על ידי דיוויד ליץ' ("דדפול 2"), עוד סיבה להצלחתו המובטחת בקרב אוהבי הז'אנר. שימו לב, מותר בצפייה רק מגיל 12.
 

לא לאלימות – 

צניעות – 

התנהגות ושפה – 

ערכים –

שווה צפייה -

איכות קולנועית –

לביקורות נוספות

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן