ביקורת קולנוע - אהבה ממבט שני

הרבדים הפילוסופיים, הקיומיים והעמוקים של הסרט הזה, עולים במחשבה רק כשיוצאים מבית הקולנוע

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 30/07/19 09:19 כז בתמוז התשעט

ביקורת קולנוע - אהבה ממבט שני
אהבה ממבט שני, צילום: יחצ

איך צריך להרגיש גבר נשוי באושר האוהב בכל לבו את רעייתו אוליביה, שמדי פעם פורטת להנאתה על פסנתר, כאשר הוא מתעורר בוקר אחד ולא מוצא אותה בבית? הוא יוצא לרחוב לחפש אותה ולתימהונו אף אחד בשכונה לא מכיר אותו וגם לא יודע על איזו אישה הוא מדבר.

הוא נוסע לעבודה וגם שם איש לא מזהה אותו. כך גם חברו הטוב. נבוך ומבולבל הוא מתרוצץ ברחובות פריז הפוטוגנית, הנראית כמו גלויית תיירים בסרט הזה, ולפתע הוא רואה מודעה על רסיטל של פסנתרנית מהוללת ועליה צילום של אשתו. הוא ממהר לפגוש את הפסנתרנית, וזו מביטה בו בניכור, כבזר גמור ולא יודעת מי הוא. בהדרגה קולטים הצופים בסרט, שבהחלט כן ראו בהתחלה שהגיבור רפאל חי בזוגיות עם אוליביה, ואו שמדובר בחלום שאי אפשר להתעורר ממנו, או שקיים עולם מקביל שרפאל הגיע אליו משום מה.

"אהבה ממבט שני" המופץ בארץ על ידי טוליפ אנטרטיינמט (Tulip Entertainment) מתכתב עם סרטים שכבר ראינו המשתעשעים ברעיון של עולמות מקבילים כמו "דלתות מסתובבות" "שמש נצחית בראש צלול" ואחרים. 

האם רפאל ייכנע למציאות ההזויה שנוחתת עליו, ישלים עם פסיקת כל סובביו שהוא פשוט טועה, ושהפסנתרנית היא לא אשתו, וכל מה שהוא זוכר מחייו האחרים, קיים רק בדמיונו? ואולי זכר האהבה והנאמנות לקשר הזוגי יהיו חזקים מכל מה שהוא חווה בהווה, והוא ייצא למסע מחודש של חיזור אחר האישה האהובה עליו וגם יצליח ליצור קשר זוגי חדש (מבחינתה, לא מבחינתו שרגשותיו אינם חדשים אלא נמשכים)?

הרבדים הפילוסופיים, הקיומיים והעמוקים של השאלות האלה, עולים במחשבה רק כשיוצאים מבית הקולנוע. בזמן הצפייה נהנים מקומדיה רומנטית קלילה ואפילו מצחיקה לפרקים, עם שחקנים סימפטיים והקסם המפורסם של נופי "עיר האורות" הנמצאת כל הזמן ברקע.

 

לא לאלימות – 

צניעות – 

התנהגות ושפה – 

ערכים –

שווה צפייה -

איכות קולנועית –


ז'אנר: קומדיה רומנטית
במאי: הוגו ז'לין ("מחר הכל מתחיל")
שחקנים: פרנסואה סיביל, ג'וזפין ג'אפי
צרפת, 2019, 117 דקות.

 

לביקורות נוספות
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן