צפו: ירושלים במרכזו של סרט מדע בדיוני

סרט מדע בדיוני שעלה השבוע לרשת, מציג את ירושלים באופן פוסט אפוקליפטי יהודי, ומעורר שאלות עמוקות הנוגעות לכולנו. צפו במלואו

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/19 12:23 כא בתמוז התשעט

צפו: ירושלים במרכזו של סרט מדע בדיוני
מתוך הסרט "ניגון", צילום: צילום מסך

סרט מדע בדיוני עצמאי, פוסט אפוקליפטי יהודי, עלה השבוע לצפיה ברשת, לאחר שהוצג במשך שנתיים בעשרות פסטיבלים בינלאומיים. יוצרי הסרט הם יוני סלמון - ראש המחלקה לאנימציה בבית הספר לאומנות "מנשר", והתסריטאי אלון רותם.

"העלילה היא סרט מסע" מספר סלמון, "במרכזה שתי דמויות מאוד שונות, אשר יוצאות למסע ומגלות דברים חדשים. אך הפעם זה בירושלים, בעתיד. הסרט מציף את השאלה, 'מה אנחנו מחפשים כשאנחנו מחפשים את ירושלים?'. 'מה אנחנו מחפשים שהוא מעבר לירושלים?', כי שיבת ציון כבר נעשתה, אבל זה לא מספק אותנו, וזה הסאב טקסט של כל הסרט". 

 

 

ומה התשובה?

 

"התשובה היא מצד אחד חסידית, ומצד שני פוסט חסידית. מצד אחד מחפשים איזו רוח, אבל רוח מעוגנת בחומר. וזו הסיבה שאנחנו בעצם נזרקים מירושלים, כי האיחוד הזה לא קרה. בסופו של דבר הם יוצאים מירושלים עם הניגון, שהוא גם חומר וגם רוח. הוא קיים בעולם הזה, אבל אי אפשר להחזיק אותו ביד"

 

"התגובות לסרט היו טובות, אך זה  לא סרט קל לצפיה למי שלא מרקע יהודי קבלי", והפתיע אותי שהוא התקבל לכל כך הרבה פסטיבלים" הוא אומר בכנות, "אני חושב שיש בו משהו שונה מאוד, שילוב של כמה דברים מיוחדים. יש בו משהו בידורי, גם אם לא מבינים את הכל. ומי שיש בו רצון להסתכל על הסרט כחומר למחשבה, ולא רק כבידור, יכול ליהנות ממנו מאוד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן