חוזרים לקולנוע: חמשת הסרטים שאתם ממש חייבים לצפות בהם

אחרי שנה ושלושה חודשים, החל מיום יפתחו בתי הקולנוע וזו הזדמנות מצוינת ללכת לחנוך את המושבים המתקפלים יחד עם פופקורן במחיר מופקע. מהסרט זוכה האוסקר, ליצירה התורנית של פיקסאר, סרט של כריסטופר נולאן ועד פרגון לגל גדות

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/21 11:06 טז בסיון התשפא

חוזרים לקולנוע: חמשת הסרטים שאתם ממש חייבים לצפות בהם
צילום: shutterstock

יום חג לבתי הקולנוע בישראל, היום (ה') יפתחו רשתות בתי הקולנוע בישראל אחרי שנה ושלושה חודשים בהם נסגרו בשל נגיף הקורונה. רשתות בתי הקולנוע שיפתחו הם:  סינמה סיטי, יס פלנט, לב, מובילנד וסינמטק, ובהם ניתן יהיה לצפות בשלל סרטים שחיכו להזדמנות שהקהל הישראלי יבוא לצפות בהם. כדי לסייע לכם לבחור איזה סרט לראות בין שלל הסרטים המוצעים ערכנו עבורכם רשימה של חמישה סרטים שאתם חייבים לראות:

המעוטר: ארץ נוודים

כמו כל הסרטים שיצאו בשנת הקורונה, ארץ נוודים כבר קיים תקופה ארוכה, והוקרן לראשונה ב-11 בספטמבר 2020 בפסטיבל ונציה. הסרט הפך להצלחה מסחררת בקרב המבקרים והוא מעוטר בפרסים רבים בהם שלושה פרסי אוסקר. כוכבת הסרט, פרנסיס מקדרמונד, הנהדרת כהרגלה זכתה באוסקר שלישי על משחקה המרגש בסרט. הסרט מספר על אישה שעוזבת את עיר מולדתה אחר מות בעלה וסגירת מקור התעסוקה שלה, בעקבות כך היא בוחרת לחיות כהומלסית ויוצאת למסע נדודים ברחבי ארצות הברית.  הסרט מבוסס על ספר בעל אותו שם שנכתב על ידי הסופרת ג'סיקה ברודר.

#מי_טו: עוזרת אישית

בשנת 2017 פרץ לו עידן "מי טו" שהחל לחשוף התנהלות מחפירה של הטרדות מיניות בעולם הבידור, שהפכו לתנועה נגד הטרדות מיניות בכלל בעולם העבודה וגם מחוצה לו. המאבק הציבורי הגיע גם לקולנוע והטלוויזיה ויותר יצירות עולות ונוגעות בסוגיה הרגישה והכאובה. כזה הוא גם הסרט "עוזרת אישית", סרט חשוב מאוד שנועד להציג את המציאות הזו דרך דמותה של ג'יין העובדת תחת איל בידור חזק. ג'יין מתקבלת לעבודה כמפיקה ועוזרת אישית של הבוס שנכתב בהשראת הארווי ויינסטיין, שדואג שג'יין תהיה יותר משרתת אישית מאשר מפיקה באמת. הסרט מראה על הרעל שיכול להיות ביחסי מרות מתעללים, וגם התנהגות בלתי ראויה הכוללת הטרדות מיניות, סרט חשוב שלא כדאי לפספס.

הכריסטופר נולאני: טנט

אחת לכמה שנים הבמאי המוערך מוציא סרט מדע בדיוני מלא באפקטים ויזואליים ועוסק ברך כלל בסוגיית הזמן. הקרנתו של הסרט נדחתה גם היא מספר פעמים עד שהוחלט להעלות אותו לשירותי הסטרימינג של HBO, מה שהוביל לסכסוך בין הבמאי לחברת ההפקות. הפעם סרטו של נולאן עוסק בפרוטגוניסט, ששמו לא נודע לאורך הסרט כולו, מסייע במבצע של סוכנות הביון המרכזית לסכל מצור בבית האופרה. אלא שמשם הוא נחשף לאירועים מוזרים הקורים מהסוף להתחלה, כמון כדורים החוזרים ללוע האקדח היורה אותם. משם הוא ממשיך למסע מטלטל יחד עם שותפו ניל במטרה להציל את העולם. כמו רוב סרטי נולאן כנראה שאת הסרט הזה תצטרכו לראות יותר מפעם אחת כדי להבין מה קרה בכלל.

המצויר: נשמה

כמו שאין שנה בלי ארוחת חג משפחתית, אין שנה בלי סרט משפחתי תוצרת אולפני האנימציה של פיקסאר. והפעם מדובר בסרט "נשמה" סרט שנמצא יחד עם הסרטים מהשורה הראשונה של האולפן, כמו "הקול בראש" ו"למעלה". הסרט עוסק בג'ו גרדנר הוא מורה למוזיקה בחטיבת ביניים עם חלום ילדות להופיע בקונצרט ג'אז. יום אחד לאחר אודישן מוצלח, ג׳ו מתקבל לנגן בלהקה לצד נגנית סקסופון מפורסמת. אלא שלאחר הצלחת האודישן ג'ו עובר תאונה ונשמתו עוזבת אותו, והוא מתחיל במסע למצוא דרך לחזור אל גופו ולהגשים את חלומו. בדרך הוא פוגש את הנשמה הסוררת "22" המסרבת לרדת לעולם ולחיות חיים, כי היא לא מוצאת טעם להם. יחד עם ג'ו הם יצאו למסע שיזכיר להם מה באמת חשוב בחיים.

הגאווה הישראלית: וונדר וומן 1984

לסיום אי אפשר שלא להעלות סרט שכולו פרגון לשגרירה הישראלית בהוליווד, גל גדות, בסרט נוסף של גיבורת העל הגדולה ביותר של DC. אמנם במהלך הלחימה של מבצע שומר החומות, היו כאלה שהתאכזבו מהניסיונות של גדות להגן על ישראל, אך עדיין אנו תומכים בה. וונדר וומן 1984, הוא סרט המשך לסרט הראשון משנת 2017, אז גיבורת העל נלחמה נגד הגרמנים במלחמת העולם הראשונה. הסרט הנוכחי קופץ 70 שנה אחרי אל שנות ה-80 הנוצצות והמוזרות עד מאוד. בסרט הזה דיאנה פרינס תאלץ להתמודד עם שברון הלב מהעבר, ולהתמודד מול אויבים חדשים, בהם הנבלית האייקונית צ'יטה. הסרט כולל הופעת אורח מפתיעה של לינדה קרטר, השחקנית המקורית של וונדר וומן משנות ה-70.