שטיסל חוזרת: עומדת בהבטחות ובגדול

ביקורת טלוויזיה: העונה השנייה של שטיסל מתחילה בשבוע הבא ועומדת בהבטחות הגדולות שהעונה הראשונה והמוצלחת יצרה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 27/10/15 17:54 יד בחשון התשעו

שטיסל חוזרת: עומדת בהבטחות ובגדול
yes, צילום: yes

סדרות על קהילות קטנות תמיד מרתקות אותנו, בעבר הייתה זו הסדרה 'סרוגים' של לייזי שפירא שמסמרה אל סיפורי הביצה הקטמונית את הציבור בישראל כולו שעקב בעניין רב אחר שלוש העונות שלה ועכשיו הסדרה האנתרופולוגית התורנית היא 'שטיסל' שחודרת אל תוך הדמויות החרדיות והלך החיים שלהם הרבה יותר מאשר האירועים סביבם שקורים בקצב איטי במיוחד.

העונה הראשונה של הסדרה שודרה לפני שנתיים ביס וזכתה לשבחים רבים. לראשונה נראתה בטלוויזיה השקעה אמיתית וניסיון כנה להביא את דמות החרדי קרוב ככל הניתן למציאות. הלבוש המוקפד על פי הכללים החרדיים והזקנים שהודבקו בצורה מקצועית במיוחד ולא היו חלק ממסכה המחוברת לכובע של קוסם או מתחת לכיפה מוזרה יצרו תחושה של אמון ואותנטיות. אינני יודע מי הם היועצים החרדים של הסדרה אך אין ספק שהם עשו עבודה נפלאה עם השחקנים.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=sQvRBhz0r7c[/embed]

גם בעונה השנייה לאחר צפיית כמה פרקים בהחלט ניתן לומר שהסדרה ממשיכה לשמור על הרמה הגבוהה והעניין לו התרגלנו משטיסל בתוספת הומור מצוין שאת חלקו אינני בטוח שמי שאינו חרדי יבין עד תומו. בעיניים חרדיות ישנן כמה פספוסים מבחינת הדיוק של המבטא בכל הקשור למילות התפילה וכדומה או ההיגיון (או יותר נכון היעדרו) של האירועים במיוחד בכל הקשור למשפחתה של גיטי וייס בתו של שולעם שטיסל ובתה רוחמי, אך הסלנג החרדי-ירושלמי והחן של השחקנים הפשוט נפלאים של הסדרה מוצלח ומאפיל על שאר הדברים.

לא אחטא בספוילריות, אך אוכל לספר לכם שהעונה החדשה מסעירה ומרתקת את מקומה של איילת זורר שעזבה את הסדרה מטעמי מחסור בזמן ממלאת דמות נשית חדשה ומסקרנת בחייו של עקיבא שטיסל הלא הוא מיכאל אלוני שמצליח שוב לבלבל אפילו עיניים חרדיות באותנטיות של המשחק שלו. שטיסל ואביו מנסים למצוא את הדרך שלהם אל הזוגיות הנכספת מי מתוך מעט לחץ וגישה דוגרית מביכה (קיווע- הבן) ומי בגמלוניות מסורבלת עד גיחוך (שולעם-האבא).

אין הרבה סדרות ישראליות שממגנטות כך ובהחלט ניתן לומר שהעונה השנייה עומדת בכל ההבטחות הגדולות שיצרה העונה הראשונה על 11 פרסי האקדמיה בהם זכתה. מומלץ בחום!

הסדרה תשודר מידי מוצאי שבת בשעה 22:00 בערוץ yesOh החל מ-21.10.15

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=YHeAZpMZ1HA[/embed]