ראליה – בתה של כלתום

חדשות כיפה 03/09/08 00:00 ג באלול התשסח

Bent keltoum
ארץ: צרפת, בלגיה
שפה: • צרפתית, ערבית, תרגום :עברית
שנה: 2001
במאי: שרף, מהדי , Charef ,Medhi
אורך הסרט: 106 ד'
מתאים לגילאים: מבוגרים,

תקציר עלילת הסרט
ראליה, בחורה צעירה ו יפה, גדלה בשוויץ והיא חוזרת לחפש אחר שורשיה, אחר אמה, אבל בני משפחתה, המתגוררים בכפר מרוחק ומנותק מהעולם, יודעים לספר לה רק שהיא עובדת בבית מלון מרוחק ושתבוא ביום שישי. מהר מאוד היא מגלה, שיום שישי אינו מושג מדויק במקום שבו היא נמצאת, ובלוויית דודתה היא יוצאת למסע בעקבות האם, כלתום. רודנות גברית ותלאות יעברו על ראליה ודודתה עד שיגיעו למלון של האירופאים, שם תמצא ראליה את כלתום. המפגש בין השתיים חושף הפתעות וסודות רבים.


ההמלצה שלי:
סיפורה של ראליה פותח בפנינו צוהר לעולם הפרימיטיבי שמצוי באלג'יר בפרט ובעולם המוסלמי בכלל. כשראליה סוף סוף מתוודעת לאמה האמיתית ולסיפור הכואב שמאחורי נטישתה חל אצלה מפנה משמעותי, וכל מגדלי השנאה והתיעוב שהיא בנתה כלפיה במשך חייה הופכים לאהבה גדולה. ללא ספק סרט חשוב, אם כי הוא מעייף מעט.


מידע חינוכי:
הסרט עוסק במעמד האישה בחברה המגוונת בעולם, תוך שהוא מציג את הפסיכולוגיה של האמהות והילדים. הסרט פותח חלון לעולם אותנטי ומרוחק שקיים עדיין במימדים רחבים בעולם. הצצה לעולם שנראה לצופה המערבי פרימיטיבי מאפשר חידוד איפיונים בחברה בה אנו חיים. הנקודה החינוכית בסרט היא המהפך שמתרחש אצל ראליה ביחס לדודתה. היא הייתה עבורה סמל הרוע בעולם אך במהלך האירועים הן נקשרות האחת לשניה, ובשיא התהליך מתגלה הסיפור האמיתי סביב נטישתה של ראליה ע"י אמה.

ניתן להתמקד בקשר שהולך ונבנה בין הדמויות כבני אדם. אך יש לשים לב שהמפנה וההתפתחויות המשמעותיות מתרחשות רק בסוף הסרט, ומפאת אורכו יש לשקול האם כדאי להשתמש דווקא בסרט זה להתמקדות זו.


עוד בנושא:
http://www.seret.co.il/movies/s_movies.asp?MID=1166

הדרוג שלנו
שווה צפיה
די לאלימות
ערכים
צניעות
התנהגות שפה