קרוב להפליא ורועש להחריד

חדשות כיפה ציפי קלר 01/08/12 10:11 יג באב התשעב

Extremely Loud & Incredibly Close
ארץ: ארה"ב
שפה: אנגלית , תרגום :עברית
שנה: 2012
במאי: דלדרי סטיבן , Daldry Stephen
אורך הסרט: 129 ד'
מתאים לגילאים: נוער, מבוגרים,

תקציר עלילת הסרט
קרוב להפליא ורועש להחריד" הוא עיבוד לרב-המכר המוערך של ג'ונתן ספרן פויר. הסרט מתרחש בניו יורק שלאחר הפיגועים במגדלי התאומים. גיבורו הוא אוסקר, ילד בן תשע הרודף אחרי חידת מותו של אביו בפיגוע.

אוסקר הוא ילד גאון וכובש לב, ודובר שפה ייחודית, מבוגרת ומתקדמת לגילו.

אוסקר נע ברחבי ניו יורק בחיפוש אחר אדם בעל שם המשפחה Black (שחור), האמור לשפוך אור על חידת מותו של אביו בהתקפת הטרור. אביו של אוסקר, בהיותו בחיים, נטל את תפקיד "ההורה הטוב", ומילא את חייו של אוסקר בחידות שחייבו אותו לשוטט בעיר ולעקוב אחר רמזים. אוסקר מחליט שגם במותו הוא עשה דבר דומה, ומוצא, בדרך שרירותית למדי, רמז המוביל אותו לשם משפחה זה. הגילוי מוביל אותו למסע אחר ה"שחור" שבניו יורק, ודמויות רבות, שזהו שם משפחתן, קופצות לרגע לסיפור ויוצאות ממנו, מרכיבות בפנינו פסיפס עשיר ומאפשרות לנו לצאת למסע מרגש.


http://www.youtube.com/v/g46bxv2PkvY&hl=en&fs=1

ההמלצה שלי:
סרט שאינו תואם את הנוסחאות האמריקאיות הרגילות ומצליח להכניס אותנו לעולמו המורכב של אוסקר, ילד מיוחד שאיבד את אביו. סרט איטי ופורט על נימים עדינים הגורם לנו ללות את הגיבור במסעו לגילויו העצמי ולהתמודדות שלו עם פחדיו הבסיסיים ביותר. ניתן להתבונן בדמות זו ולראות את עצמנו , בעולם המורכב של ימינו, מתמודדים עם פחדים מוצדקים ומהותיים ביותר.
מידע חינוכי:

הדרוג שלנו
שווה צפיה
די לאלימות
ערכים
צניעות
התנהגות שפה
איכות קולנועית