סוד הגן הנעלם

חדשות כיפה ציפי קלר 20/01/08 00:00 יג בשבט התשסח

The Secret Garden
ארץ: ארה''ב
שפה: אנגלית , תרגום :101 ד'
במאי: הולנד, אניישקה , Holland Agnieszka
אורך הסרט: עברית
מתאים לגילאים: נוער,

תקציר עלילת הסרט
מרי לנוקס, ילדה בריטית שהוריה נהרגו נשלחה לאחוזת דודה. מרי מגלה גן נעול ומוזנח. היא מטפחת אותו ומסייעת בהחלמתו של בן דודה החולני.


http://www.youtube.com/v/Td-GGOHaOBI&hl=en&fs=1

ההמלצה שלי:
סרט המבוסס על ספרו של פרנסס הודסון ברנט . שפה קולנועית עשירה המעניקה לצופה חוויה של גילוי אישי לגן שבכל אחד מאיתנו. הגיבורים מגולמים ע"י שחקנים המפגינים כושר משחק ויכולת בניית הדמויות הסרט מציג עולם פנטסטי ותמים המוביל לראיה פילוסופית של החיים. הסרט הומניסטי ואף שהוא עוסק בפנימיות של בני אדם אין בו התיחסות לא-ל. הסרט מעצב עולם של חוויות ילדות המשליכים רבות גם על עולם המבוגרים.

רשמה: ציפי קלר
מידע חינוכי:
הנושאים המרכזיים בסרט הם : פסיכולוגיה של שינוי ואישיות. מהות חייו של אדם בעולם ויחסים בין אדם לחברו.

הסרט מבוים סביב ספור ידוע אך המבע הקולנועי בו הוא מעמיק ונרחב. ילדים צעירים מדי (לפני חטיבת הביניים) יאמרו כי הסרט "משונה" ולכן , למרות שהוא מוגדר כסרט ילדים הוא מומלץ לבוגרים יותר.

הסרט מציג עולם תמים שההתמקדות באופי הדמויות יכולה לתת השראה לצופים רבים לתהייה על מהות "הגן" שבהם. מעקב אחרי הדמויות בסרט עוזר להבנת התהליכים שכל אחת מהן חווה וליתר הפנמה של רעיון השינוי שאדם יכול לחולל בחייו.

הספור שעל בסיסו נוצר הסרט ידוע והופק בדרכים ובצורות שונות, אם בספרות או בקולנוע. ניתן לערוך השוואות בין המסרים השונים העולים בכל אחת מהאופציות ולראות כיצד הז'אנרים האמנותיים השונים מעניקים משמעויות חדשות לאותו ספור.

כדאי להתמקד באירוע מסוים ולראות כיצד כל ז'אנר מציג אותו בדרכו שלו ומה המסרים העומדים בבסיס היצירות השונות.


עוד בנושא: הגן שנעלם – מאמר ניתוח של הסרט:

http://vbm-torah.org/vtc/0069470.html



הדרוג שלנו
שווה צפיה
די לאלימות
ערכים
צניעות
התנהגות שפה
איכות קולנועית