"נפלאות החושים" - פנטזיה ריאלית ואופטימית

פנטזיה ריאלית, כן, יש דבר כזה. ציפי קלר בביקורת קולנוע על הסרט "נפלאות החושים"

חדשות כיפה ציפי קלר 21/11/16 12:22 כ בחשון התשעז

"נפלאות החושים" - פנטזיה ריאלית ואופטימית
צילום מסך, צילום: צילום מסך

בסרט כמו 'נפלאות החושים' כדאי לצפות באולם הקולנוע. הסרט שופע בתמונות של נופיה הסוחפים של פרובנס ומאפשר לנו הצצה לגירוי חושים דרך עיניו ואישיותו המיוחדת של פייר.

נפלאות החושים הוא סרטו של הבמאי הצרפתי אריק בנאר. הסרט מספר את ספורה של לואיז הנאבקת לגדל את ילדיה בפרובאנס שבדרום צרפת ולהציל את העסק שהוריש לה בעלה. כשהיא פוגעת עם מכוניתה בפייר, נדמה כי זהו הקש שישבור את גב הגמל. אך דווקא פייר, עוזר ללואיז למצוא מחדש את הטעם לחייה. אהבתי את האופטימיות בראיית האדם השונה בחברה כדמות היכולה להושיע ולא רק "להסתדר" בחברה. נדמה שהנזקקות של לואיז לסגולותיו המיוחדות של פייר גבוהה ומציגה עולם בו לכל אחד יש תפקיד מיוחד ויעוד משלו.

[embed]

]

הסרט איטי, משכר ומציג קולנוע במיטבו סביב נושא אישי ואנושי. השחקנים אמינים ומציגים מורכבות דמויות ללא מאמץ דיאלוגי מיוחד אלא על ידי מעשיהם, המוזיקה המלווה אותם והצילום המרהיב. הסרט מציג עולם ריאלי כפנטזיה וזהו סוד קסמו של הסרט המתמקד בקשר שנוצר בין לואיז ופייר שהגורל מזמן להם פגישה טראומטית שהופכת למתן משמעות לחייהם. האופטימיות בסרט נוצרת מהשילוב בין הראייה המיוחדת של הגיבורים האחד את השני והנופים המוצגים בחושניות טבעית ומושכת.

קולנוע במיטבו!

הכותבת היא מרצה לחינוך ולתקשורת במכללה האקדמית הרצוג

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן