למלא את החלל

חדשות כיפה המערכת 12/11/12 08:22 כז בחשון התשעג


ארץ: ישראל
שפה: עברית , תרגום :
שנה: 2012
במאי: בורשטיין רמה ,
אורך הסרט: 90 ד'
מתאים לגילאים: מבוגרים,

תקציר עלילת הסרט
שירה מנלדמן, בת למשפחה חרדית מכובדת הגיעה לפירקה בסרט למלא את החלל. היא בודקת בחשאי את השידוך - אברך ועילוי העונה לשם פנחס. פנחס מוצא מאוד חן בעיני שירה והוא גם תלמיד חכם. כל אשר נותר זה לקיים מפגש בין המשפחות ולהכריז על מועד האירוסין. כאן מתערב הגורל האכזר. אסתר, אחותה הגדולה והאהובה של שירה נפטרת במהלך הלידה ומותירה אחריה ילדה קטנה, תינוק ואלמן טרי- יוחאי. אבל כבד יורד על המשפחה. בתוך כל הצער, המאמץ העיקרי עובר ממציאת חתן לשירה, למציאת שידוך מתאים ליוחאי. מה גם שהוריו של יוחאי המתגוררים בבלגיה, מחפשים לו שידוך קרוב אליהם ויש סכנה שזה ירחיק את יוחאי והנכדים מרבקה, שירה והמשפחה בארץ.

שירה מתגייסת אף היא למצוא שידוך ליוחאי. האפשרויות עולות ויורדות והשכונה והמשפחה כמרקחה. על רקע ההתרוצצויות והשדכן ההולך ובא בבית המשפחה, מתפתחת מערכת יחסים עדינה ומהוססת בין שירה -האחות הצעירה לבין יוחאי האלמן הטרי. למרות אי אלו התנגדויות והרמות גבה ובברכת הרב, שירה מוותרת על פנחס העילוי הצעיר, ויוחאי מוצא מסילות ללבה של שירה.


http://www.youtube.com/v/mAJeTV3r2Kk&hl=en&fs=1

ההמלצה שלי:
סרט מרגש עשוי באיכות נפלאה

. המשמעות הכפולה של שם הסרט מעניקה לסרט עומק שמוצג לאלכל אורך הסרט ביד מוקפדת עדינה ורגישה לדמויות המחוללות בו. העולם החרדי מקבל תמונה מורכבת אנושית ויפה כפי שמעולם לא הוצג בקולנוע בכלל ובקולנוע הישראלי בפרט.
מידע חינוכי:

הדרוג שלנו
שווה צפיה
די לאלימות
ערכים
צניעות
התנהגות שפה
איכות קולנועית