לזכור את הטיטנים

חדשות כיפה ציפי קלר 21/01/08 00:00 יד בשבט התשסח

Remember The Titans
ארץ: ארה''ב
שפה: אנגלית, תרגום :אנגלית
במאי: יכין, בועז ,
אורך הסרט: 109 ד'
מתאים לגילאים: נוער, תיכון, מבוגרים

תקציר עלילת הסרט
סיפורה האמיתי של קבוצת פוטבול ב1971. הקבוצה מסוכסכת על רקע גזעני ונדמה כי לא תצליח לאחד בין לבנים לשחורים בתוכה. דרכו הקשוחה של המאמן מחייבת את השחקנים לעבודת צוות ולשינויים מהותיים בקבוצה ובשחקנים .
http://www.youtube.com/v/CFef5A-pClM&hl=en&fs=1

ההמלצה שלי:
מאבקי כוחות, פוטבול, משחקים, נצחונות והפסדים. רשימה זו מאפיינת את הסרט ולכאורה נדמה כי זה הוא "סרט בנים" טיפוסי. אך מי שירצה להתבונן קצת מעבר לזה ימצא עולם שלם של מחשבות ופחדים נורמליים של בני אדם באשר הם. הסרט נותן לצופים את האפשרות להיות חלק מהתהליך ולהגיע כמובן למסקנה הנכונה כיצד ניתן לנצח במגרש ובחיים.

רשמה: ציפי קלר


מידע חינוכי:
הנושאים העיקריים בסרט הם התנהגות היחיד וחברה , מנהיגות והתנהגות ויחסים בין אדם לחברו. הסרט עוסק בשאלות אלו על רקע גזענות בארה"ב.

הסרט מכניס אותנו למהותם של מאבקי כח בקבוצת פוטבול. קבוצת פוטבול זו מייצגת חברה באשר היא ומאפשרת לצופים לחוות את שלל ההיבטים של כל הגורמים המשתתפים במאבקים אלו. מקומו של היחיד בתוך החברה מתחדד בסרט זה לאור הסוגיה המרכזית והיא השפעת החברה על היחיד. בדיון בכיתה ניתן לעקוב אחרי אחת הדמויות – כדאי לבחור דווקא בדמות משנית – ולראות את השינויים החלים בה לאורך הסרט לאור המאורעות השונים.


עוד בנושא: http://en.wikipedia.org/wiki/Remember_the_Titans

http://www.lawbuzz.com/movies/remember_the_titans/the_titans_ch1.htm

http://www.chasingthefrog.com/reelfaces/rememberthetitans.php



הדרוג שלנו
שווה צפיה
די לאלימות
ערכים
צניעות
התנהגות שפה
איכות קולנועית