יצירת הא-לוהים

חדשות כיפה ציפי קלר 29/02/08 00:00 כג באדר א'

Something the Lord Made
ארץ: ארה''ב
שפה: אנגלית, תרגום :עברית
שנה: 2004
במאי: ג'וסף, סרג'נט , Joseph, Sargent
אורך הסרט: 110 ד'
מתאים לגילאים: נוער, תיכון, מבוגרים,

תקציר עלילת הסרט
עלילת הסרט מתחוללת בארה"ב בין שנות השלושים והשבעים. הסרט מתמקד במערכת היחסים המרתקת בין הכירורג פורץ הדרך לניתוחי לב, לעוזר שלו האפרו-אמריקאי, שלא קיבל קרדיט על עבודתו המסורה עד שנות ה-70. רפואה בעידן של מתח גזעי ואפליה.


http://il.youtube.com/v/v6niwZF263k&hl=en&fs=1

ההמלצה שלי:
משחק מזהיר של שני גיבורי הסרט מכניס אותנו למערכת יחסים מרתקת ומציאותית בין ד"ר בלילוק וויואן – העוזר האפרו-אמריקאי שלו. . הזדהותנו עם ויויאן, היא מוחלטת ואנו איתו , נפעמים מיכולותיו והצלחותיו, ונעלבים מחוסר ההכרה ביכולתו ובהשגיו. ההתמדה שלו בניצול יכולותיו המופלאות לקידום הרפואה והצלת חיים מעוררת השתאות ומוסר גדול לכולנו מתי אנו עוסקים במלאכה עקב חשיבותה ותרומתה ומתי אנו עושים זאת רק לפרסום והאדרת שמנו.
מידע חינוכי:
הסרט הוא סרט ביוגרפי של רופא ועוזרו העוסקים בפריצת דרך ברפואה על רקע גזענות בארה"ב של שנות השישים. התמקדות בדמות העוזר מעלה תובנות בנושא דימוי עצמי ומקומו בחייו של אדם.

הסקרנות הטבעית , יכולותיו השכליות והמוטוריות של ויואן, העוזר האפרואמריקאי של רופא מפורסם דוחפות אותו לביצועים והישגים למרות כל המכשולים. התמקדות בקבלת ההחלטות בכל פרשת דרכים בה הוא נמצא ,תביא אותנו כצופים, להבנה כי מניעים נכונים מביאים להחלטות נכונות למרות שלא תמיד הסביבה מבינה ומוקירה.

התמקדות נוספת היא הקשר בין בכיר וזוטר. מעקב אחרי הפרטים הבונים את הקשר ילמדו אותנו כי אינטרס משותף יכול לבנות ולהרוס מערכת יחסים. ההשקעה בפרטים הקטנים היא שטומנת בחובה את הצלחת הקשר.

ניתן להתייחס לנושא התייחסות המדע והאמונה לנושא הצלת חיים. ניתן לעשות זאת סביב התמקדות בסצינות בהם הורי הילדה המועמדת לניתוח הראשון בסוגו פונים לכומר שמתעמת עם הרופאים בנושא הניתוח הנסיוני שהם עומדים לבצע.


עוד בנושא:
http://www.hbo.com/films/stlm

http://en.wikipedia.org/wiki/Something_the_Lord_Made



הדרוג שלנו
שווה צפיה
די לאלימות
ערכים
צניעות
התנהגות שפה
איכות קולנועית