האיש שתבע את אלהים

חדשות כיפה דביר שכטר 23/01/08 00:00 טז בשבט התשסח

The Man Who Sued God
ארץ: אוסטרליה
שפה: אנגלית, תרגום :עברית
שנה:
במאי: ג'ופה, מארק ,
אורך הסרט: 102 ד'
תקציר עלילת הסרט

פגיעת ברק מטביעה את ספינת הדיג של סטיב מאיירס, דייג אוסטרלי, וחברת הביטוח מסרבת לשלם לו פיצויים בטענה שהנזק נגרם על ידי "כח עליון". מאיירס מחליט להגיש תביעת ענק נגד אלוהים ונציגיו עלי אדמות: הכנסיות השונות והרבנים היהודיים. הרעיון שנראה מטורף לחלוטין הופך לסנסציה תקשורתית, בעזרתה של עיתונאית העומדת לצדו של מאיירס, שיוצא למאבק המשפטי הגורלי בהיסטוריה




ההמלצה שלי:
'האיש שתבע את אלהים' היא דרמה משעשעת אודות רעיון פרוע של אדם אחד - סטיב מאיירס, לתבוע את אלהים. האיש שמצטייר ככופר מתגלה לנו בסופו של דבר כמאמין הגדול ביותר ב'כח העליון' כאשר הוא פוגש את אהבת חייו, ועוד מצליח להוציא בעבור כך סכומי עתק מחברות הביטוח. רצף של עניינים שהקשר ביניהם לא כל כך ברור, שלבסוף גורר את כולנו אל תוך ים של קיטשיות וחוסר אמינות. בהחלט צריך עיון. גדול.
מידע חינוכי:
הסרט עוסק בנושא כיצד ניתן לדבוק במטרה? כיצד פועלת התקשורת ובונה את דעת הקהל? האם האמונה היא כלי בשירות האדם למטרות כספיות? ופסיכולוגיה אנושית של חברות.

ניתן להשתמש בחלקים של הסרט בהם הגיבור עומד מול הטענות השונות של "באי כוחו" של הכוח העליון בעולם. חלקים אלו מחדדים את הגדרות האמונה , לפי יוצר הסרט, ואנו יכולים להעבירם לשיפוט וחידוד בעולם המושגים שלנו.


עוד בנושא:
http://www.seret.co.il/movies/s_movies.asp?MID=871

הדרוג שלנו
שווה צפיה
די לאלימות
ערכים
צניעות
התנהגות שפה
איכות קולנועית