האיש מכוכב ארץ

חדשות כיפה זיו רפפורט 28/02/08 00:00 כב באדר א'

The Man from Earth
ארץ: ארה''ב
שפה: אנגלית, תרגום :עברית
שנה: 2007
במאי: שנקמן, ריצ'רד , Schenkman, Richard
אורך הסרט: 87 ד'
מתאים לגילאים: נוער, תיכון, מבוגרים,

תקציר עלילת הסרט
מסיבת פרידה לפרופסור ג'ון אולדמן הופכת להיות ווידוי מצידו על כך שהוא איננו מזדקן וחי כבר 14000 שנה, הסרט עוקב אחרי סיפורו של ג'ון ותגובתם של עמיתיו הפרופסורים המאזינים לו.
http://il.youtube.com/v/lVMhEAI3pvg&hl=en&fs=1

ההמלצה שלי:
הסרט מתבצע בלוקיישן אחד ומתנהל בצורה איטית שרובה דיבורים. ניתן, לדעתי, ללמוד רבות מהסרט אך רבים מכם ימצאו אותו משעמם. אם אתם חובבי תאטרון המורכב מדיבורים, המלצתי מתרכזת ברעיון שהסרט הזה מעביר. ההתנגשות בין הלוגיקה הפשוטה לבין הטענות העל טבעיות . וזאת, בעיקר לאור העובדה שהדיון לכאורה אקדמי. רעיון המרכזי בסרט הוא העובדה שאי אפשר להוכיח היסטוריה או דת באמצעים לוגיים נטו. כל דבר שארע ניתן להכחשה , אך קשה מאד להכחיש דברים שהשתרשו. דת והיסטוריה מבוססות בצורה מסויימת על אמונה. הסרט מעמיד את התהייה כיצד ההיסטוריוגרפיה משפיעה על חיינו, שכן, יש לזכור כי כותבי ההיסטוריה , סובייקטיביים ככל אדם ובנוסף רבים מהם היו הצד המנצח ומנקודת מבט זו הם תיארו את ההיסטוריה.
מידע חינוכי:
הסרט מעמיד אותנו מול עצמנו בשאלות אמונה בדתנו, התנגשות בין מדע ומיסטיקה, והאם באמת אפשר להוכיח דברים היסטוריים?

הסרט גורם לנו לעמוד מול אמיתות חיינו ולבדקם לאשורם. האם אנו דבקים באמונותינו בשל מרכיביהם ותרומתם לחיינו או בשל מי שאמרם? הסרט מציג עובדות רבות בצורה המייצרת אצל הצופה אמינות והן לא בהכרח נכונות. יש הכחשות לדברים המופיעים בברית החדשה והישנה.


עוד בנושא:
• http://en.wikipedia.org/wiki/The_Man_from_Earth

הדרוג שלנו
שווה צפיה
די לאלימות
ערכים
צניעות
התנהגות שפה
איכות קולנועית