גבר מת מהלך

חדשות כיפה זיו רפפורט 28/02/08 00:00 כב באדר א'

Dead Man Walking
ארץ: ארה''ב
שפה: אנגלית, תרגום :עברית
שנה: 1995
במאי: רובינס, טים , Robbins, Tim
אורך הסרט: 122 ד'
מתאים לגילאים: נוער, תיכון, מבוגרים,

תקציר עלילת הסרט
הסרט עוקב אחר מת'יו פונסלנט, נידון למוות בעקבות רצח ואונס, ואחר הלן, נזירה המלווה אותו בשבועות ובימים האחרונים לחייו. בין השניים מתפתח דו שיח על אדם ועל אלוקים, על חטא ועל מחילה הגולש הרבה מעבר ליחסי מאמין - נזירה. הסרט עוסק בשאלת ההוצאה להורג הנהוגה בחלק ממדינות ארה"ב ומביא את הצדדים השונים.


ההמלצה שלי:
הסרט עשוי היטב אם כי קשה לצפייה. במהלך הסרט הצופה נכנס לתוך עולמו וקרביו של אדם אשר ביצע את החמור מכל, רצח, ועומד לשלם על כך בחייו. היחס האמביוולנטי לנידון למוות משקף את הבעייתיות שאנו חשים אל מול פושעים, חוטאים ולעיתים אף כלפי עצמנו. האם אנו מוכנים לפתוח שערי תשובה בפני כל אדם באשר הוא אדם? האם אנחנו מוכנים לפגוש את הרוצח והאנס לשיחה בגובה העיניים או שמא אנחנו מעדיפים להתעלם מקיומם?
מידע חינוכי:
הנושאים המרכזיים לדיון בסרט זה הם: חטא ותשובה, ומהות חייו ודמותו של האדם בעולם מבחינה פילוסופית. בדרך אומן גורם הסרט לצופה לחוש סלידה והזדהות כאחד עם הנידון למוות. האנשים הסובבים את הנידון - משפחתו מחד ומשפחות הקורבנות מאידך מאירים באור שונה את היחס אל אותו אדם / מפלצת. הסרט יכול להוות פלטפורמה לדיון באמון שאנחנו נותנים בהליך התשובה ועד כמה אנו מאמינים באותה אמירה "שוב יום אחד לפני מיתתך". למרות שהסרט מביא את נקודת המבט של נזירה ולכאורה זו היא הצגת אמות המוסר הנוצריות, הסרט הוא הומניסטי ומתמקד באדם ולא בא-ל. עלינו כמחנכים, לבדוק אילו אמות מידה מוסריות מציב המוסר היהודי לנו כדי לטפל בסוגיה כזו?
עוד בנושא:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%92%D7%91%D7%A8_%D7%9E%D7%AA_%D7%9E%D7%94%D7%9C%D7%9A

שימו לב : מספר סצינות קצרות בעיתיות מאוד

מבחינת צניעות

הדרוג שלנו
שווה צפיה
די לאלימות
ערכים
צניעות
התנהגות שפה
איכות קולנועית