אלגנטיות של קיפוד

חדשות כיפה ציפי קלר 05/01/12 08:21 י בטבת התשעב

The Hedgehog , Le hérisson
ארץ: צרפת
שפה: צרפתית , תרגום :עברית, אנגלית
שנה: 2009
במאי: אשש, מונה , Mona Achache
אורך הסרט: 90 ד'
מתאים לגילאים: נוער, מבוגרים,

תקציר עלילת הסרט
עפ"י פי ספרה של מוריאל ברברי. פאלומה בת ה 11 היא ילדה אאוטסיידרית שצמודה ללא הפסקה למצלמת הוידאו שלה ומתכננת בסוד לשים קץ לחייה ביום הולדתה ה 12. עד אז היא עסוקה בתיעוד תמידי ולעג לכל הנעשה סביבה - חייה הבורגניים של משפחתה העשירה בפריז, אביה השר, אמה המכורה לטיפול פסיכולוגי ואחותה הסטודנטית הטיפשה. רק עם רנה, שוערת הבניין החבויה בעולמה, ועם קאקורו, הדייר היפני החדש המצליח להיכנס אל ליבה, מצליחה פאלומה למצוא שפה משותפת. השלושה ייצרו מערכת יחסים מיוחדת ועדינה בין שלושת הקומות בבניין וכל אחד מהם ימצא את הדרך להשיל קצת מהקוצים העוטפים אותו.
http://www.youtube.com/v/wQTlk3g08C8&hl=en&fs=1

ההמלצה שלי:
סרט אנושי, מרגש, שנון ו...אמנותי. הספור הקטן המחזיק בתוכו את מהות החיים מצליח לחדור ללב ובעת ובעונה אחת הוא מציג קולנוע איכותי עם נגיעות פוסטמודרניות שממוקדות במקומות הנכונים ובצורה פואטית ונעימה. הדמויות המעוצבות מציגות עולם עמוק של דימויים שמביא אותנו, יחד עם גיבורת הסרט לתובנות עמוקות על החיים. הסרט מתמקד באנושיות בלבד ושלל הדמויות תורמות, כל אחת בדרכה, לפיתוח ועיצוב הההומניזם הניכר בסרט. אינני נכנסת לפרטים כיון שזה יקלקל למי שירצה לצפות בסרט... רוצו ומהרו!!!
מידע חינוכי:
כדאי לעקוב אחרי דמות הילדה, גיבורת הסרט, באינטראקציה שלה עם כל אחת מהדמויות. קשרים אלו יחד עם האמנות והאירועים בחייה מביאים אותה לתובנות ממוקדות ומעניינות.
שימו לב : הסרט נקי לחלוטין. יש סצינה קצרה בה אחת הדמויות חשופה מעט.

הדרוג שלנו
שווה צפיה
די לאלימות
ערכים
צניעות
התנהגות שפה
איכות קולנועית