"הדרקון הראשון שלי 3" ו"לגו 2" - סרטי קולנוע חדשים לילדים

נעמי גוטקינד גולן מביאה לכם רשימת סרטי קולנוע חדשים עבור ילדים, ביניהם: "משימה חתולית בהחלט", "לגו 2", הדרקון הראשון שלי 3", ו"שהאזאם"

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 28/04/19 11:58 כג בניסן התשעט

"הדרקון הראשון שלי 3" ו"לגו 2" - סרטי קולנוע חדשים לילדים
הדרקון הראשון שלי 3, צילום: יח"צ

הסרט הראשון שאני ממליצה עליו נקרא "סרט לגו 2", המופץ על ידי Tulip Entertainment ומתאים לכל המשפחה, גם מי שבנייה בלגו כבר לא מתאימה לגילו. מדובר בהמשך ל"סרט לגו" הראשון שזכה בשבחי המבקרים והיה שובר קופות עולמי. אזרחי העיר בריקסברג, דמויות לגו, מתמודדים בסרט החדש מול פולשי לגו דופלו מהחלל המחריבים את כל מה שהגיבורים הטובים בונים, בקצב מהיר יותר משהם מסוגלים לבנות מחדש. הקרב להביס את הפולשים מטיס את גיבורינו לגלקסיה מלאה בצמחים אגדיים, דמויות מוזרות, ושירים חדשים. שם הם ייבחנו כישורי הבנייה שלהם ויתגלה עד כמה הם מיוחדים באמת.

 

 

עוד סרט לכל המשפחה הוא "משימה חתולית בהחלט" שבו מארני, חתולת בית מנומנמת, מקבלת במפתיע הצעה להיות סוכנת חשאית ולאתר חבורת גנבים. עוזרים לה אלביס הכלב אנטון החמור המחופש לזברה, ואגברט התרנגול הנוירוטי, בדרך יש כמובן מעקשים וקשיים, כמו שוטרים שחושבים בטעות שמארני וחבריה הם הגנבים, ומנהלים אחריהם מצוד. בסוף הטוב הצפוי, החברים מאתרים את הגנבים האמתיים וגם מצליחים לטפח וחברות אמת.

 

 

"הדרקון הראשון שלי 3" הוא הסרט השלישי והחותם בטרילוגיית הדרקון הראשון עטורת הפרסים מבית היוצר של הסרט "שרק". העלילה עוסקת בוויקינגים שיצרו ברית שיתוף פעולה עם דרקונים ומסייעים להם מול צייד דרקונים רשע. כדי להינצל, הדרקונים יוצאים במסע לעולם נסתר, נתקלים בדרקונית אור לבנה שמהותה חידתית ולא בטוח האם היא ידידה או אויבת. הקפיצות הטכנולוגיות בתעשיית בשנים האחרונות גורמות לעולם הצומח והחי להיראות כאילו מדובר בסרט דוקומנטרי. רק בני האדם והדרקונים מעוצבים באופן קריקטוריסטי. מרשימות גם סצנות לחימה משוכללות והשגים ממוחשבים המזכירים את הסרט "אווטאר" של ג'יימס קמרון.

https://www.youtube.com/watch?v=bIafyEQ4roE

 

ועכשיו סרט לנוער, בעצם לילדים מגיל 11-12 ומעלה. שהאזאם!" היא מילת הקסם (הזכירה לי את "סיזאם היפתח" של עלי באבא וארבעים השודדים), ההופכת את היתום שברח ממשפחות אומנות, אנג'ל בן ה-14, מחנון ו"נער כפות" לגיבור על. "בלאק אדם" הוא אויבו הגדול של שהאזאם, ויש גם מכשף עתיק יומין המטיל על הנער את המשימה של חיסול הנבל. בקיצור מדובר בעוד סרט בסדרת הילדים הרגילים וטובי הלב, הפוגשים קוסם (או שהם בנים של קוסמים, כמו הארי פוטר), ההופכים לבעלי כוחות על בלתי מנוצחים. חלומו של כל בן מגיל מסוים. יש כמה סצנות אלימות שלא מתאימות לילדים מתחת לגיל עשר, וגם מסר קצת בעייתי על כך שילדות טראומטית ומבוגרים לא מכילים יוצרים ילדים דחויים חברתית מסוג ההארי פוטרים למיניהם. מצד שני יש גם סצנות מלאות הומור וקצב מהיר במיוחד אלה בהם הנער מתאמן בכוחות העל שהוטלו עליו פתאומית.

שהאזאם

שהאזאםצילום: יח"צ

 

מה שמעצים את חוויית הקולנוע של הסרטים החדשים הם כאמור הטכנולוגיות החדשות בבתי הקולנוע. ביס פלנט ראשון לציון, שם מוקרן "שהאזאם" ניתן לראות את הסרט ב-4 ממדים: תמונות תלת ממד, כיסאות נעים ונדים לפי קצב העלילה, משבי רוח הבוקעים פתאום על הקודקוד והעורף, ומסכים המקיפים את הצופה משלושת עבריו. ובסינמה סיטי גלילות הותקן מסך ה- Onyxהראשון בישראל בטכנולוגיית  LED ועם מערכת סאונד מיוחדת. יש 38 מסכים כאלה בעולם בסך הכול. היתרון של הלד הן תמונות בצבעוניות ריאליסטית יותר מכפי שראינו בבתי הקולנוע עד כה. מדובר ברזולוציית 4K של  4,096 X 2,160 פיקסלים.